اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

ائمه جمعه اهل سنت خراسان شمالی : در اعلام عید فطر تابع اذن رهبری هستیم

علماء و روحانیون شاخص اهل سنت خراسان شمالی بر پیروی آحاد مسلمانان جهان از رهنمودهای رهبر انقلاب اشاره و بر تبعیت از اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری برای شروع ماه مبارک رمضان و همچنین اعلام عید سعید فطر تاکید کردند.

آوای سنت : علماء و روحانیون شاخص اهل سنت خراسان شمالی ضمن تأکید بر پیروی نمودن آحاد مسلمانان جهان از رهنمودهای حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای افزودند: جامعه اهل سنت خراسان شمالی به‌خصوص روحانیت اهل سنت همیشه گوش به رهنمودهای ولی امر مسلمین بوده و هرسال با تبعیت از اطلاعیه دفتر رهبر فرزانه انقلاب، ماه مبارک رمضان را شروع و اعلام عید سعید فطر را انجام می‌دهند.

حاج عبدالله آخوند خوش‌نظر، امام‌جمعه اهل سنت تازه یاب مانه و سملقان گفت: رصد و رؤیت ماه و روز عید سعید فطر باعث تقویت اتحاد، یکپارچگی و وحدت اسلامی می‌شود و مانع سوءاستفاده دشمنان از فضای جامعه و به‌ویژه این استان خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به‌ضرورت ایجاد وحدت و انسجام ملی، پیروی نمودن از رهنمودهای حاکم اسلامی در اعلام روز عید سعید فطر لازم و ضروری است و هرروزی را که ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری، به‌عنوان روز عید فطر اعلام کنند؛ برای ما اهل سنت خراسان شمالی نیز همان روز عید سعید فطر است.

حاج امان دردی آخوند یزدانی، امام‌جمعه مسجدالنبی بجنورد اظهار کرد: اهل سنت این استان، برای ایجاد وحدت و همدلی و دوری از اختلاف میان مسلمانان و خنثی کردن توطئه‌های سیاسی دشمنان اسلام در اعلام عید سعید فطر، با پیام دفتر رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای، هماهنگ می‌باشند چراکه این امر سعادت و پیروزی برای مسلمین می‌آورد.

وی افزود: ما باید گوش به فرمایشات معظم له باشیم و به دستور ایشان عید بگیریم که این برای ملت ما سعادت دنیوی و اخروی را به همراه خواهد داشت. نباید فراموش کنیم رؤیت هلال ماه رمضان و شوال میان مردم و علمای اهل سنت ازجمله مسائل بسیار مهم است و این امر بیش‌ازپیش به حفظ انسجام و اتحاد عملی بین شیعه و سنی کمک می‌کند.

حاج آنا آخوند پروانه، امام‌جمعه دهستان حصارچه راز و جرگلان نیز تأکید کرد: در استان خراسان شمالی، علمای اهل سنت طبق جلسات و هم‌اندیشی که داشتند به این اتفاق‌نظر رسیدند که چون افق ما با افق دیگر ممالک اسلامی فرق دارد، باید رؤیت هلال ماه در کشور ما انجام شود، فلذا در بحث رؤیت هلال ماه در آغاز و اتمام این ماه عظیم و روز عید فطر از اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری تبعیت می‌نماییم.

وی گفت: لذا همه ما مسلمانان اعم از شیعه و سنی ایران اسلامی باید «یکدل و متحد» برای اعلام عید سعید فطر پیرو و تابع حکم حاکم کشور خود یعنی امام خامنه‌ای باشیم و اتحاد و یکپارچگی خود را حفظ کنیم.

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن