اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

اتحاد سرمایه بزرگ امت اسلامی

شیخ قتالی:از ظرفیت های مناسب هفته وحدت استفاده کنیم

آوای سنت: خطیب نماز جمعه اهل سنت بندرعباس مراسم مولودی خوانی نبی اکرم ص را فرصتی برای آشنایی با سیرت آن بزرگوار دانست و بر استفاده از ظرفیت هفته وحدت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، سید عبدالباعث قتالی درسخنرانی پیش از خطبه مسجد جامع اهل سنت بندرعباس (۱۷ آبان ماه) رعایت حقوق دیگران در اسلام را یک اصل دانست و گفت: اگر ما در جامعه حقوق یکدیگر را رعایت کنیم، بسیاری از اختلافات اجتماعی حل شده و شاهد انبوهی ازمشکلات عدیده نخواهیم بود.

امام جمعه اهل سنت و جماعت بندرعباس نابسامانی های اجتماعی و مالی را ناشی از کمبود ایمان دانست و افزود: اگر روحیه ایمانی درجامعه قوی باشد کمتر شاهد حق خوری و اختلاف خواهیم بود.

این عالم دینی هفته وحدت را نماد اتحاد مسلمانان اعلام کرد و بیان نمود: در این دوران همه مسلمانان نیاز به وحدت و همدلی دارند تا با شناخت از یکدیگر در مسیر تعالی اسلام گام بردارند. مراسم مولودی خوانی نبی اکرم صلی الله علیه و آله وسلم فرصتی برای آشنایی بیشتر با سیرت آن بزرگوار برای همگان خصوصاً برای نسل جوان است.

شیخ قتالی یادآور شد: درمراسم مولودی‌ خوانی امسال، ضمن مدح نبی اکرم صلی الله علیه و آله وسلم درمورد فضایل ایشان نیز سخنرانی خواهد شد. بدون شک اتحاد ما مسلمانان سرمایه بزرگی برای توسعه و پیشرفت جامعه اسلامی است و از ظرفیت هفته وحدت باید دراین خصوص استفاده کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن