اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

از حکمت های کرونا رجوع به الله متعال است

آوای سنت: مدیر حوزه علمیه الصدیق بیرجند اهل سنت بیرجند دین گریزی، ظلم، تبعیض و مال اندوزی را سبب نزول بلایا و مصیبت ها دانست.

به گزارش آوای سنت مولانا غلام حیدر فاروقی طی سخنانی در تحلیل نحوه برگزاری مناسبت های دینی و مناسبتی در جامعه گفت: امسال اعیاد فطر و قربان را طوری برگزار کردیم که با اعیاد گذشته متفاوت بودند. علت آن نیز به تبعات شیوع ویروس کرونا در جامعه ارتباط پیدا می کند. در اعیاد پیشین معمولا خانواده ها دور هم جمع شده و از احوال همدیگر خبر می گرفتند، اما امسال متاسفانه بیش از ۱۸ میلیون نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده و بیش از نیم میلیون دیگر نیز جانشان را از دست داده‌اند.

کرونا و شیوه جدید زندگی
وی افزود: به دلیل خطرات ناشی از ویروس کرونا است که مردم از دست دادن به یکدیگر اجتناب می ورزند. مادران فرزندانشان را در آغوش نمی گیرند. درب های مساجد بسته شده است. نمازهای جمعه تعطیل شده اند و حتی مراسم حج نیز متفاوت برگزار گردید. همه این تحولات به وجود آمده از سوی خدای متعال است که تا انسان های غافل را بیدار کند، قلب های آلوده تزکیه شوند و بشر بداند که در مقابل قدرت خداوند عاجز و ناتوان است. در حقیقت باریتعالی صحنه ای از صحنه های روز قیامت را برای تنبیه و تذکر به انسان ها ترسیم نموده است.

حکمت های کرونا
مولانا فاروقی حکمت های ویروس کرونا را فرصتی برای رجوع به سوی الله متعال خواند و اظهار داشت: هجم زیادی از کسب و کارها به دلیل بیماری کرونا بسته هستند و همه اینها برای ما درس عبرت است. امروز در بسیاری از کشورهای اسلامی می بینیم که انسان های ظالم در مسند قدرت نشسته اند و همچنین دزد ها در ناز و نعمت بسر می برند، اما اشخاص دیندار و آزادی خواه در گوشه زندان ها روزگار می گذرانند. تبعیض بیداد می کند. عده ای آنقدر پول جمع‌آوری می کنند که از حساب خارج می شود و عده ای دیگر متاسفانه حتی نان شب را هم ندارند.

نکوهش دروغ پردازی
امام جمعه اهل سنت بیرجند با انتقاد از گسترش دروغ پردازی در جوامع اسلامی عنوان نمود: کم نیستند افرادی که روزه می گیرند، اما دست از دروغ و تهمت برنمی ‌دارند. برای نرفتن به حج بهانه‌ دنبال دلیل می گردند و در ماه های بعد چند برابر هزینه ی آن را صرف تفریح و خوشگذرانی خود می‌کنند. به بهانه نداشتن بضاعت کافی قربانی انجام نمی دهند و از سوی دیگر گوشی های چند میلیونی را می خرند تا سرگرم باشند. اینها همه مصیبت هستند و سبب نزول بلا می شوند.

مرگ نزدیک است
مولانا فاروقی متذکر شد: مرگ تنها با کرونا اتفاق نمی افتد. قرآن کریم در این مورد فرمایش می دارد، پس وقتی لحظه اجل فرا برسد، تاخیری صورت نمی گیرد و هرکجا که باشید به سراغتان خواهد آمد. لذا نباید از ویروس کرونا بترسیم و از سوی دیگر لازم است دستورالعمل های پزشکی را به دقت رعایت کنیم تا از آسیب های بیماری در امان بمانیم.

مدیر حوزه علمیه الصدیق خاطر نشان ساخت: بعضی از مصیبت ها به خاطر ترک امر به معروف و نهی از منکر است پس اگر امر به معروف ترک شود خدای متعال شما را به چنان مصیبتی گرفتار می کند که هر مقدار هم که دعا شود مورد استجابت قرار نمی گیرد. راه های نجات از این مصیبت بزرگ و تمام بلاها و مصیبت ها توبه و استغفار، دعا و تضرع، امر به معروف و نهی از منکر، و شکر گذاری درمقابل نعمت های باریتعالی است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن