اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

استفاده از نیروهای اهل سنت هرمزگان را در مسیر توسعه قرارداده است

آوای سنت : عضو شورای شهر بندرعباس گفت: استفاده از نیروهای توانمند اهل سنت هرمزگان را در مسیر توسعه قرارداده است.

آبتین امیری در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: هرمزگان، استانی است با مردم وحدت طلب،  ضمن حفظ تفاوت ها و ارزشها و اعتقادات خود، سالهاست که در کنار هم به صورت مسالمت آمیز و برادر وار زندگی می کنند و این وحدت اجتماعی می تواند الگویی برای سایر نقاط کشور و جهان اسلام باشد.

وی با تاکید بر اینکه تعامل مسئولان و مردم در این استان بسیار بالاست، اظهارداشت: همین مساله سبب استفاده از نیروهای توانمند اهل سنت در سطوح مختلف مدیریتی و سیاسی استان شده است و این بسترسازی و استعداد پروری در میان اهل سنت، درنهایت سبب توسعه و افزایش همگرایی اجتماعی در استان شده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بندرعباس با اشاره به اینکه اهل سنت استان هرمزگان افرادی قانون گرا و پایبند به نظام، انقلاب و ارزشهای اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: این وحدت سیاسی و فکری بستری برای همکاری های مختلف سیاسی و مدیریتی در این استان است.

وی اضافه کرد: مشارکت حداکثری اهل سنت در انتخابات مختلف و مشارکت در امور خیریه و عام المنفعه در جهت حضور اهل سنت استان برای هنگامی با توسعه و آبادانی این مرز و بوم قرار دارد.

این استاد حقوق، تصریح کرد: در شرایط فعلی، بسیاری از مدیران در سطح استانی و در سطوح فرمانداری، معاون فرمانداران، بخشداران و هیئت علمی دانشگاهها در استان هرمزگان از اهل سنت هستند که این رویه مثبت و سازنده، عدالت اداری و مدیریتی و توسعه استان را با شتاب بیشتری مواجه ساخته است.

وی ادامه داد: قطعاً چنین تحولی بدون پشتوانه ملی و حاکمیتی امکان پذیر نیست، ولی استان هرمزگان افتخار می کند که در این رویکرد پیش گام است.

امیری ابرازداشت: نگاه حمایتی، فرا مذهبی و فرهنگی حاکمیت به اهل سنت، سبب توسعه مدارس دینی و مساجد اهل سنت در استان هرمزگان شده است و رویکرد تقویت اهل سنت استان، بر مبنای فقه شافعی و ساختار علمی و فقهی تاریخی آن، باعث رشد و شکوفایی جریان های فکری و فقهی پویا در میان اهل سنت استان شده است.

به گفته این استاد دانشگاه، نگرش علما اهل سنت و شیعه در استان هرمزگان یک دیدگاه تعاملی و مبنی بر احترام متقابل و حمایت از یکدیگر است. این پیوستگی اجتماعی و سیاسی علمای طرفین، بزرگترین پشتوانه برای وحدت سیاسی و استفاده از نیروهای توانمند طرفین در مناصب اداری و اجرایی است و روند شایسته سالاری، با تاکید بر نیروهای بومی را در استان توسعه داده است.

این عضو شورای شهر بندرعباس عنوان کرد: نقش دولت و حاکمیت در رویکرد حمایتی از اهل سنت در استان هرمزگان جای تقدیر و تشکر دارد. این رویکرد حمایتی چه از جانب دستگاه اجرایی یعنی استانداری، چه از جانب امام جمعه محترم بندرعباس چه از جانب دستگاههای نظارتی و امنیتی امری مثبت، سازنده و همراه با دلسوزی بوده است. که نتیجه آن اعتماد افکارعمومی به این نهادها و جایگاهها و رشد مدیریت بومی در استان هرمزگان بوده است.

وی تاکید کرد: رویکرد تعاملی اهل سنت استان هرمزگان می تواند الگویی مناسب برای اهل سنت سراسر کشور باشد و می تواند به وارد شدن انتظارات و مطالبات اهل سنت به مقوله هایی چون وحدت ملی و امنیت ملی ختم شود و در نتیجه آن آبادانی و توسعه برای سراسر ایران اسلامی رقم بخورد.

امیری افزود: امنیت ملی خط قرمز هر کشوری است اما آنچه مهم است، این است که رویکرد تعاملی کمک می کند که در تعریف امنیت ملی به مبنایی برسیم که حقوق همه ادیان و مذاهب در آن تعریف شود و این رویه در جامعه ما امری روبه جلو و در حال پیشرفت است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن