اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

اظهار امیدواری مولانا گرگیج در مورد حل مشکلات جامعه اهل سنت

نامه مولانا عبدالحمید به رهبر معظم انقلاب دغدغه ی جامعه اهل سنت بود

آوای سنت : مولانا محمدحسین گرگیج در مراسم نمازجمعه این هفته (۱۹ دی ۹۹) شهرستان آزادشهر با اشاره به مرقومه مولانا عبدالحمید به رهبر معظم انقلاب در خصوص برخی پریشانی و دغدغه‎های اهل سنت کشور، اظهار امیدواری کردند این مشکلات رفع گردند.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان تصریح کردند: در هفته‎ی جاری نامه ای از سوی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید به رهبر معظم انقلاب منتشر شد که در آن اشاره شده است پس از چهل و دو سال از عمر انقلاب هنوز برخی دغدغه های اهل سنت پابرجا هستند و همچنین در خصوص مسایل مادی، معنوی اهل سنت پریشانی وجود دارد و در تعلیمات دینی نیز سلیقه ای عمل شده است.

عالم سرشناس اهل سنت کشور ضمن اظهار امیدواری به رفع مشکلات و دغدغه های جامعه اهل سنت خاطرنشان ساختند: نامه مولانا عبدالحمید به رهبر معظم انقلاب دغدغه‎ی کل جامعه اهل سنت است و امیدواریم این مشکلات برطرف شوند، شهروندان اهل سنت باید در زمینه های مادی و خدماتی نیروی کار داشته باشند‌.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش تأکید کردند: در جامعه‎ی اهل سنت شایستگان و نخبگان بسیاری وجود دارد که امین و خادم و لایق استخدام می باشند؛ همان‌طور که اهل سنت جزو شهروندان این کشور محسوب می شوند باید آینده خوبی هم در انتظار آنان باشد.

 آتش اشغال‎گری‌های امریکا، امروز گریبان‎گیر خودش شده است

مولانا گرگیج در بخش دیگری از سخنان خود به شورش هواداران ترامپ به ساختمان کنگره امریکا در واشنگتن اشاره کردند و گفتند: در روزهای گذشته شاهد حمله طرفداران ترامپ به کنگره این کشور در واشنگتن بودیم، از زمان آغاز ریاست جمهوری ترامپ همه عقیده داشتند که وی انسان احمقی است و با رفتارهای خشونت آمیز و شیوه قلدر معابانه قصد حکم‎رانی دارد.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور افزودند: معرفی قدس شریف به عنوان پایتخت اسرائیل، به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان سوریه، دستور مستقیم ترور سردار سلیمانی و ادعای تقلب در انتخابات امریکا از جمله حماقت‎های ترامپ در دوران ریاست جمهوری وی بود.

ایشان در ادامه با اشاره به جنایت های امریکا در منطقه بیان داشتند: همان‎طور که خبرنگار هنگام حمله به کنگره امریکا گفت: این جا نه بغداد هست، نه کابل بلکه واشنگتن است، آتشی که روزی در بغداد و کابل به پا کردید امروز چمشان خودتان را سوزاند، شما به دنبال نابود کردن کشورهای اسلامی بودید اما غافل از این بودید این جنایت ها، گریبان گیر خودتان خواهد شد.

مولانا گرگیج با بیان این‎که ” امریکا امروز معنای نا امنی، آشوب و فتنه را لمس می کند” افزودند: آنان قصد داشتند با ایجاد فتنه و تفرقه افکنی و در اختیار گذاشتن سلاح های مخرب خود، کشورهای اسلامی را با هم درگیر کنند و از سویی تمامی ذخایر و صنایع مسلمان را در تسخیر خود قرار دهند اما نمی دانستند خداوند متعال قادر مطلق است.(وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا یَعْمَلُ الظَّالِمُونَ)

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در فراز دیگری از اظهارات خود با توجه به گونه جدید ویروس کرونا در بریتانیا ضمن تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی گفتند: توصیه بنده این است پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید زیرا نوع جدید ویروس کرونا ( کرونای انگلیسی) بسیار خطرناک است و قدرت شیوع و گستردگی آن به مراتب بیشتر از گونه قبلی است پس تقاضای من از مردم عزیز این است که بهداشت را رعایت کنید.

ایشان در پایان سخنان امروزشان با اشاره به مصرف بی رویه گاز و مشکلات تأمین سوخت نیروگاه‎های کشور بر لزوم صرفه جویی در استفاده از برق و گاز تأکید کردند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن