اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

امام جمعه شهر مریوان: دروازه توبه به روی انسان ها باز است

آوای سنت : امام جمعه شهر مریوان گفت: دروازه توبه همواره به روی انسان ها باز است.

ماموستا مصطفی شیرزادی در خطبه های نماز جمعه این هفته (۲۸/شهریور/۹۹) در مسجد جامع مریوان اظهار کرد: وقت و زمان و عمر آدم، نعمت بزرگی است که خداوند بر ما منت گذاشته و به ما عطا فرموده است.

 امام جمعه شهر مریوان خاطرنشان کرد: باید بدانیم این عمر را در چه راهی صرف می نمائیم! آیا در راه منفعت خود، خانواده و دیگران یا خیر؟

وی با بیان اینکه عمر آدمی بسیار کوتاه است، گفت: همانطور که لقمان حکیم فرزندش را نصیحت نمود« فرزندم: عمری کوتاه در دنیایی کوتاه داریم، آنچه در نزد انسان است رو به افول و آنچه نزد خداوند است باقی می ماند».

وی تصریح کرد: باید از فرصت عمر آنچنان استفاده کنیم که عمر ابدی نزد خداوند در احترام و آرامش برای خود فراهم آوریم.

 امام جمعه شهر مریوان با بیان اینکه عمر آدمی همانند ابر بهاری به سرعت می گذرد، اذعان کرد: عمر تنها سرمایه انسان است و اگر به خوبی از آنها بهره ببرد و در راه اعمال نیک بکار بریم در قیامت از اهل نعمت خواهیم بود.

ماموستا شیرزادی اضافه کرد: هر گناه ما حتی کوچک اعلان جنگ با خداوند است و هر چه گناه ما بزرگتر و قبیح تر باشد اعلان جنگ شدت بیشتری دارد.

وی افزود: خداوند در قرآن بحث ربا خواری را مطرح می کند و انسان را از انجام آن بر حذر می دارد.

 امام جمعه شهر مریوان با بیان اینکه راهزنی، ایجاد مزاحمت برای مردم، قتل و تهدید و غیره همه و همه محاربه با خداوند است، گفت: جزای این کارها درآیه  ۳۳ سوره مائده اشاره شده است.

وی تصریح کرد: خداوند در این سوره مبارکه می فرماید« ای کسی که عمر گرانمایه و عزیز را در غفلت، لهو و لعب، بطان و بدی صرف می نمائید  همچون حیوانی هستید که خود را به چرا مشغول نموده اید.

 امام جمعه شهر مریوان با تاکید براینکه دروازه توبه به روی تمام انسان ها باز است، اذعان کرد: انسان باید تا زمانی که فرصت دارد و زمان در دستت است توبه نماید.

ماموستا شیرزادی با بیان اینکه مرگ خیلی به انسان نزدیک است، گفت: انسان باید از فرصت توبه استفاده کند درهای توبه شبانه روز به روی انسان باز است.

وی تصریح کرد: امام مسلم(ع) از رسول خدا(ص) نقل فرموده است که  خداوند در شب دست مبارک خود را به سوی کسانی که در روز گناه کرده اند دراز تا توبه نموده و از آنها خشنود شود و در روز نیز دست مبارکش را به سوی کسانی که در شب گناه نموده اند دراز می نماید تا توبه کنند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در سوره مومنون در مورد عمر کوتاه آدمی برایمان بحث می کند و در قیامت از انسانها می پرسد چقدر در زمین ماندید و آنها هم می گویند شاید یک روز یا یک نصفه روز! ما درست نمی دانیم از حسابگران بپرسید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن