اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

امام جمعه مریوان؛ رزمایش کمک مومنانه اقدامی جوانمردانه برای دستگیری از نیازمندان است

آوای سنت : ماموستا مصطفی شیرزادی از علمای برجسته استان کردستان گفت: رزمایش اجرای طرح مواسات و کمک مومنانه  اقدامی جوانمردانه و وسیله ای برای ابراز همدردی و دستگیری از  نیازمندان است.

 در روزهایی که به‌علت شیوع بیماری کرونا، فشار مضاعفی بر اقشار ضعیف و نیازمند جامعه وارد شده و دست‌گیری از نیازمندان در این روزهای سخت بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

 ماموستا مصطفی شیرزادی با بیان این‌که کمک مومنانه یکی از صفات عالی برای  مردم شریف ایران است و باید توام با رعایت عزت نفس نیازمندان و فقرا باشد، گفت: مطلق احسان کردن خوب است ولی احسان و انفاق از چیزی که محبوب انسان بوده، مختص نیکوکاران است ‌و در آیه‌ی ۹۲، سوره‌ی آل عمران به این حقیقت اذعان کرده که «شما هرگز به مقام نیکوکاران نخواهید رسید مگر از آنچه که دوست دارید و محبوب شماست، اتفاق کنید.

ماموستا شیرزادافزود: در این ایام جوهره ایمان، یکدلی، سخاوت، انسجام، وحدت و همبستگی مردم شیعه و سنی در رزمایش کمک مومنانه به دنیا نشان داده شد و دل‌ها به سوی خداوند کشانده شد.

این ماموستای برجسته اهل سنت در ادامه گفت: ایتام و فقرایی که در دوران پیش از کرونا نیز با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کردند و برای تامین حداقل های زندگی خود در مذیقه بودند، احتیاجاتشان این روزها بیشتر خودنمایی می کند و تنها حمایت و پشتیبانی مردم نیکوکار است که می تواند امیدبخش این قشر از جامعه باشد.

ماموستا شیرزادی در پایان گفت: این روز‌ها در این شرایط سخت عده‌ای از مردم با سختی زیاد معیشت خود را سپری می‌کنند و به لحاظ اقتصادی در تنگنا هستند به همین سبب رزمایش همدلی، مواسات و کمک مومنانه در کشور فرصتی برای کمک به نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه فراهم کرده تا در این روز‌های سخت هم در کنار آن‌ها باشیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن