اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

امام جمعه موقت بانه: متولیان فضای مجازی مدیریتی صحیح بر آن داشته باشند

آوای سنت : ماموستا جمال کریمی امام جمعه موقت بانه با بیان این که مهم ترین موضوع امروز به لحاظ اثرگذاری آن بر فضای فرهنگی جامعه، فضای مجازی است؛ گفت: متأسفانه امروز فضای مجازی اثرات مهمی بر فضای جامعه ما گذاشته است.

ماموستا جمال کریمی در خطبه های نماز جمعه (۲۸ شهریور ۹۹) شهرستان بانه بابیان این که موج سوم کرونا با شدت بیشتری در راه است اظهار کرد: تنها راه درمان بیماری کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده ، مخصوصا زدن ماسک دلیل اصلی کاهش آمار مرگ‌ومیر در روزهای اخیر بوده است اما همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم ، اگر به این بیماری کم توجهی کنیم موج سوم کرونا با شدت بیشتری جولان می دهد.

وی با اشاره به مشکلات جامعه افزود: مردم از نظر معیشت و اقتصاد دچار مشکل هستند و مسئولان باید با نظارت جلوی این گرانی را بگیرند و امروز ضعف نظارت بر بازار یکی از عوامل گرانی است مسئولان صنعت ومعدن وتعزیرات موظف اند نظارت کنند، مسئولان باید در زمینه امنیت، عدالت و ارزانی و نعمت احساس وظیفه کنند، راضی نگه داشتن مردم یکی از  وظایف مهم مسولان است.
ماموستا کریمی با بیان این که مهم ترین موضوع امروز به لحاظ اثرگذاری آن بر فضای فرهنگی جامعه، فضای مجازی است؛ گفت: متأسفانه امروز فضای مجازی اثرات مهمی بر فضای جامعه ما گذاشته است.
وی با اشاره به این که متأسفانه فضای مجازی امروز مشکلات بسیاری را بخش مهمی از جامعه ایجاد کرده، خاطرنشان کرد: باید متولیان و دست اندرکاران این بخش یک مدیریت صحیحی بر این فضا داشته باشند.
ماموستا کریمی با بیان فضای مجازی بنیان خانواده ها را آماج قرار داده است عنوان کرد: استفاده بیش از حد از شبکه­ های اجتماعی در محیط خانواده با کاهش سطح ارتباطات عاطفی و ضمن اینکه استفاده نادرست از این امکانات باعث از بین رفتن بسیاری از حریم ها در خانواده ها شده و حتی در مواردی منجر به بروز اختلافات تا سرحد طلاق و جدایی نیز شده است.
وی با اشاره به اینکه شبکه های مجازی ابزار جنگ نرم دشمن هستندکه هدف آن نابودی خانواده­ هاست اضافه کرد : فضای مجازی تاثیرات مخرب بر اعتقادت مذهبی و اعتقادات مردم دارد و موجب بالا گرفتن آمار جرم وجنایت ، افزایش بی حجابی ، ترویج پوشش غربی ،افت تحصیلی جوانان و ترویج فساد و ازبین رفتن احترام وصله رحم  می شود ،مردم باید آگاهانه و در جهت مثبت و صحیح از فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و اینترنت بهره ببرند.
ماموستا کریمی با اشاره به تاثیرا ت مخرب فضای مجازی بر  بلوغ جنسی فرزندان که منجر به آن می شود که  زودتر از سن عاطفی و عقلانی آنها رشد می کند، در مورد بحران هویت هم گفت: تلاش نکردیم هویت فرزند ما شکل بگیرد، باید تلاش کنیم که در شکل گیری شخصیت و هویت به فرزند خود کمک کنیم فضای مجازی با داشتن ویژگی های همچون فرامرزی، از بین رفتن حیا در این فضا، جذابیت و تنوع طلبی، سریع و ارزان بودن باعث شده که فرزندان ما به این سمت کشیده شوند و بدترین اعتیاد در جهان، اعتیاد به فضای مجازی است که در شهر ما از این ناحیه دچار آسیب و تهدید جدی هستیم.
وی در ادامه تشریح کرد :باید توجه داشت فضای مجازی در سبک زندگی و فرهنگ تغییرات بنیادین ایجاد می کند و بر الگوی روابط خانوادگی افراد تاثیر می گذارد و باید گفت گسترش شبکه های اجتماعی علاوه بر دستاوردهای انکارناپذیر مثبت، پیامدهای ناخوشایندی نیز برای زندگی افراد جامعه به همراه داشته است.
ماموستا کریمی با اشاره به اینکه دشمن به شدت کار می کند تا هویت دینی و اسلامی جامعه را به خصوص از نسل جوان بگیرد، گفت: دشمن مرحله به مرحله در حال پیشروی است و پس از آنکه از فیلم ها، سی دی ها و ویدئوها نتیجه نگرفت، سراغ ماهواره و هم اکنون سراغ فضای مجازی و شبکه های اجتماعی رفته تا به هدف خود که دور کردن جامعه و نسل جوان از دین و ولایت است، برسد.
وی درپایان خاطر نشان کرد :فرهنگسازی استفاده درست از وسایل ارتباط جمعی از جمله شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، طراحی و بومی سازی شبکه های اجتماعی متناسب با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی یکی از راهکارهای اصلی برای مقابله با آسیب هاست که باید با جدیت در این حوزه ورود پیدا کرد.
برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن