اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

امام جمعه گنبد: ضرورت هماهنگی اعمال دینی با دستورات بهداشتی

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس:در راستای تسهیل امور دینی مردم، دین و علم را همراه و همگام سازیم.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با اشاره به همه گیری جهانی ویروس کرونا و استمرار شرایط متاثر از شیوع این بیماری در سطح جهان و ایران اظهار داشت: در شرایط کنونی باید ترتیبی اتخاذ شود تا با بهره گیری از علم بهداشت، امورات دینی و شرعی را نیز پیش ببریم و دریک سخن ، در راستای تسهیل امور دینی مردم، دین و علم را همراه و همگام سازیم.
حاج آخوند عبدالکریم جاور تصریح کرد: از مسائل مهم اجتماعی در جامعه اسلامی، به جا آوردن مسائل و امورات دینی و شرعی امثال برگزاری نمازهای جمعه و جماعات، نماز اعیاد است که همواره با اجتماعات مردمی همراه می باشد.
وی با بیان اینکه مردم و مسئولان به این نتیجه رسیده اند که باید با این بیماری کنار بیایند، اظهار داشت: در چنین شرایط از سوی سازمان بهداشت جهانی و نیز ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونای کشورمان پروتکل ها و محدودیت هایی در جهت مبارزه و پیشگیری از آن در نظر شده که شامل محدودیت های اجتماعی در اماکن عمومی، حمل و نقل، زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و حفظ بهداشت فردی و اجتماعی است.

آخوند جاور ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین و مدیران ستاد ملی مبارزه با کرونا بخصوص استاندار محترم، فرماندار ویژه شهرستان و جامعه پزشکی اظهار داشت: مردم اهل سنت در استان و شهرستان گنبدکاووس جمعیت قابل توجه ای را تشکیل می دهند و درخواست دارم، با توجه به نیاز مردم به تقویت روحی و معنوی به نحو ممکن تمهیداتی جهت برگزاری آیین نماز عید قربان ارائه نمایند.

وی تصریح کرد: به عنوان امام جمعه و به نمایندگی از مردم شریف اهل سنت شهرستان از مسئولان انتظار دارم تمهیداتی در جهت برگزاری نماز عید قربان در مدت زمان محدود و با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در یک یا چندین مکان به عمل آورند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن