اهل سنت ایرانعمومی

انتخابات مجلس و مطالبات اهل سنت

از تجربه های گذشته درس گیریم

آوای سنت : صدای انتخاباتی دیگر به گوش می رسد. بر اساس اعلام وزارت کشور،انتخابات مجلس یازدهم در روز دوم اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.یعنی حدود چهار ماه دیگر.

وقت زیادی تا انتخابات نیست.

در مناطق اهل سنت نشین کشور نیز کاندیداهای انتخاباتی به صف شده اند.

اندک ،اندک جمع مستان می رسند.

وعده های رنگارنگ و برنامه هایی که در برخی اوقات به عقل جن هم نمی رسد به عنوان اولویت کاری کاندیدها ذکر می گردد.

جریانات و جناح های سیاسی هم در مناطق مختلف فعال شده اند.گویا قرار است یکبار دیگر از پله های مطالبات محقق نشده اهل سنت ایران بالا بروند.

مجلس در ساختار سیاسی کشور از جایگاه والایی برخوردار است.به قول یکی از دوستان عملکرد مجلس، بسان عملکرد قلب در بدن انسان است.مجلس با در اختیار داشتن بودجه و حق قانونی تخصیص منابع مالی، اولویت های تزریق پول به بخش های مختلف را مشخص می کند.بنابراین باید با درایت و دقت بیشتری عمل کنیم.

واقعیت این است که در مناطق اهل سنت نشین مختلف کشور به ویژه در منطقه ما (کردستان) مشکلات و محرومیت ها بیشتر از سایر مناطق است.علت این شرایط هم معلوم است.

عدم رعایت عدالت و انصاف در توزیع منابع در سال های گذشته

البته در این میان نباید از نقش پررنگ نمایندگان ضعیف خودمان غافل شویم .ما در سال های گذشته بدنبال افرادی رفتیم که یا دنبال سیاسی کاریهای خود بودند،یا اینکه بدنبال پر کردن جیب خود.

بخاطرهمین شرایط درد و مشکلات مردم فراموش شده است.البته در این ماه های قبل از انتخابات، این نمایندگان بی خاصیت،شجاعت پیدا کرده و از هر فرصتی برای بیان انتقادات تند استفاده می کنند.گویی قبل از این خواب بودند.

ما امروز تجربه شرکت در انتخابات های مختلف را داریم .باید از تجربیات گذشته بهتر استفاده کنیم.نباید دوباره اسیر شعارهای احساسی قومی و مذهبی شویم.قرار نیست اهل سنت فدای رقابت های جناح های سیاسی کشور شوند.ما با هیچ جریان سیاسی پیمان برادری نداریم.اولویت نخست ما منافع خودمان است.

محمد طاهر احسانی-سنندج

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن