اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

انتقاد امام جمعه سراوان از سفرهای نمایشی و تشریفاتی مسئولان

آوای سنت : مولانا ساداتی در مراسم نماز جمعه اهل سنت سراوان تاکید کرد:سفرهای برخی مسئولان به استان نفعی برای مردم ندارد.

به گزارش آوای سنت به نقل از کانال اطلاع رسانی امام جمعه سراوان، مولانا سید عبدالصمد ساداتی با بیان بخشی از مشکلات مردم سیستان و بلوچستان و عملکرد دولت تدبیر و امید ، سفر معاون اول رئیس جمهور به این استان را تشریفاتی عنوان کرد.

ایشان در فرازی از سخنان در خطبه های نماز جمعه اهل سنت سراوان (۱۹دی۱۳۹۹) گفتند : آقای جهانگیری معاون رئیس جمهور کشور که به این استان سفر کردند می تواند تفریحی و یا تبلیغاتی و تشریفاتی باشد اما اکنون در روزهای پایانی دولت نفعی برای این مردم ندارد.

امام جمعه اهلسنت سراوان تصریح کرد : سفرهای برخی از مسئولین به استان تغییری برای مردم و زندگی پرمشقت آنان نداشته است ، هفت سال و هفت ماه از این دولت گذشته و فقط چند ماه باقیمانده چه کار بزرگی را می خواهد انجام دهد که این افراد گذرگاه خود را چابهار قرار دادند.

مولانا ساداتی خاطرنشان ساخت : چابهاری که کنار دریا است و مردمش از آب آشامیدنی و سر پناهی مناسب برای زندگی محروم هستند و مردم بومی آن در کپر ها زندگی می کنند.

ایشان افزودند: با توجه به این مشکلات دولت حتی یه قطعه زمین هم به آنها واگذار نکرده و زمین های آن به افراد بومی واگذار نشده است.
مدیر دارالعلوم سراوان اظهار داشت : در مدت زمامداری این دولت ؛ فقر و گرانی ای که شاید در طول تاریخ سابقه نداشته سهم مردم بوده است و استفاده از اختلاس و ارز دولتی برای افراد خاص ، اما اگر شخصی از مردم این منطقه می خواهد کسب و کاری داشته باشد و یک مقداری اجناس از جایی به جای دیگر ببرد قاچاق تلقی می شود که این ظلم است.
با توجه به عملکردی که این دولت داشته است ، این گونه سفرهای بی حاصل مورد نفعی برای مردم این منطقه نیست و نارضایتی خود را بارها اعلام کرده اند‌.

مولانا سید عبدالصمد ساداتی در بخشی از سخنان اظهار داشت : ما تابع و پیرو اسلام هستیم و عقاید خود و دیگران را محترم می شماریم ، نمیخواهیم کسی در عقاید ما دخالت و بی احترامی کند و مقدسات دینی را به چالش بکشد ، متقابلا هرکسی با عقایدی که دارد محترم شمرده شود اما روا داشتن توهین و اهانت به مقدسات حرام و ناجایز است.

امام جمعه اهلسنت سراوان تصریح کرد : چنانکه توصیه های رهبر معظم انقلاب هم همین بوده که نباید به عقاید اهل سنت اهانت کرد؛ امروزه اگر به این عمل شود مسائل به این جا نمی کشد که شخصی صاحب تریبون باشد ، در صدا و سیما و چه درجای دیگر با اهانت عقاید دیگران و احساسات دومیلیارد مسلمان را جریحه دار کند.
مولاناساداتی تصریح کرد: اهانت به باورها و دادن نسبتهای ناروا به مقدسات اهلسنت عملی از جهالت و نادانی و یا مغرضانه است ، افرادی هستند در داخل و خارج از کشور که مغرض هستند و این مسائل را عنوان می کنند تا ایجاد تفرقه کنند که مسئولین باید به این قضایا توجه داشته باشند.

ایشان خاطرنشان ساخت: توهین به اشخاصی مانند حضرت عایشه و حضرت حفصه که ازواج رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم هستند بسیار ناشایست است و همچنین فرزندان و اصحاب پیامبر اسلام باید مورد احترام مسلمانان قرار گیرند .
مدیر دارالعلوم سراوان افزود: پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم می فرمایند : “هرکسی حضرت فاطمه را مورد اذیت و ازار قرار دهد گویا مرا مورد اذیت و ازار قرار داده است” ، پس کدام اهل سنت هست که به حضرت فاطمه بی احترامی کند ، چه برسد به خلفای راشدین از جمله به حضرت عمر رضی الله عنه که چه توهین ها و نسبت های ناروا
داده می شود.

مولانا ساداتی ابراز داشت: زندگی با تعامل درست و صحیح در کنار هم است که زندگی مسالمت آمیز است و باید از حیله و مکر دشمنان پرهیز کرد ، از آنجا که دشمن همیشه ایجاد تفرقه می کند و این مسائل باید مورد توجه قرار گیرند.

مولانا سید عبدالصمد ساداتی در اشاره به روشنایی سطح شهر و روستا گفتند: کوچه ها و معابر و خیابانهای شهر و روستا وضعیت مناسبی ندارند و مورد گلایه و اعتراض شهروندان است.
ایشان خاطرنشان ساختند : کسانیکه متصدی امور هستند و مسئولیت دارند باید معابر و کوچه و خیابانهای شهر را روشن و برق دار کنند که این دیگر کار مشکلی نیست بلکه وظیفه و کاری است که باید انجام شود.

امام جمعه اهل سنت سراوان افزود: در این تاریکی ، امنیت مردم و خانه های آنها در خطر است ، در خیابان نبوت اگر نور همین مغازه ها نباشد دیگر هیچ روشنایی در شهر نیست ، جلوی بزرگترین مسجد شهر تاریکی مطلق است چه برسد به کوچه های دیگر شهر که باید رسیدگی شود و یا آب و فاضلاب که در کوچه و خیابان جاری است ، کوچه و خیابان اگر آسفالت نمی شود؛ حداقل اینگونه نباشد و مردم هم باید حقوق شهروندی را رعایت کنند و مسئولین به این معضلات رسیدگی کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن