اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

انتقاد شدید مولانا گرگیج نسبت به توافق صلح امارات و بحرین با اسرائیل

خطبه های نماز جمعه اهل سنت آزاد شهر

آوای سنت : مولانا محمدحسین گرگیج در واکنش به توافق صلح امارات و بحرین با رژیم اشغالگر صهیونیستی ضمن انتقاد شدید از این توافق‎نامه از سایر کشورهای اسلامی خواستند ضمن بایکوت با امارات و بحرین، این دو کشور را از لیست کشورهای اسلامی خارج کنند.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در بخش پایانی مراسم نمازجمعه (۲۸ شهریور ۹۹) شهرستان آزادشهر با اشاره به توافقنامه صلح وعادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی آن را ننگین و خیانت علیه بشریت و جهان اسلام دانستند و اظهار داشتند:  این روزها در خبرها می شنویم  که برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس با اسرائیل صلح و سازش کردند و در واقع معامله قرن ترامپ را که از آن سخن می گفت عملی می کنند.

عالم سرشناس اهل سنت کشور تصریح کردند: صلح با اسرائیل یعنی صلح با صهیونیستی که در صبرا و شتیلا حدود پنجاه هزار زن و کودک، پیر و جوان را قتل عام کردند و نزدیک هفتاد سال است هنوز در فلسطین اشغالی جنگ و کُشتار به راه انداخته‎اند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ضمن انتقاد از ناتوانی کشورهای اسلامی در رویارویی با مشکلات داخلی بیان داشتند: امروز کشورهایی همچون امارات و یا بحرین برای اداره مسایل داخلی کشور و رفع مشکلات خود از انگلیس و آمریکا کمک می گیرند، ننگ بسیار بزرگی است که پرچم اشغالگر اسرائیل در کشورهای اسلامی به اهتزاز درآید و در آن‎جا پایگاه داشته باشند.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور با بیان این‎که ” توافق صلح امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی ظلم و جنایت علیه بشریت و جهان اسلام” است تأکید کردند: این صلح و سازش خیانت و جنایت علیه بشریت و جهان اسلام است؛ زیرا انسان های آزاده، ظلم، جنایت و بردگی را هرگز نمی پذیرند و چنین اعمالی بر خلاف موازین اسلامی و آیین رسول الله صلی الله علیه وسلم است.

ایشان افزودند: این توافقنامه، خیانت بزرگی به قوم عرب است و نه تنها خیانت به قوم عرب محسوب می شود بلکه خیانت به عرب وعجم است زیرا رژیمی را که سال هاست خون‎ریزی می‎کند به رسمیت شناختند؛ متأسفانه کفار و مستکبران دنیا، سرسخت ترین دشمن مسلمانان را (یهود) در قلب آنان(قدس شریف) جای دادند و همواره از آن ها حمایت می کنند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با اشاره به سیاست های نادرست رییس جمهور امریکا گفتند: همه مسلمانان از این توافق ننگین بیزار هستند و شاهد تظاهرات اعتراض آمیزی در دنیا علیه این توافقنامه بودیم، امروز نتانیاهو و ترامپ در کشور خود جایگاهی ندارند و مشاهده می شود امریکا به هرج و مرج کشیده شده است و شاهد تظاهرات علیه سیاست های غلط ترامپ در امریکا هستیم که پرچم امریکا را در کشورش به آتش می کشند و فریاد مرگ بر آمریکا سر می دهند.

ایشان افزودند: جای تعجب است که ترامپ نامزد جایزه صلح نوبل امسال شده است؛ ترامپ به فکر ایجاد صلح و سازش در کشورهای خاورمیانه نباشد بلکه به فکر حل مشکلات داخلی و نارضایتی ملتش باشد، جالب است وی که مدعی صلح وسازش و حقوق بشر است اخیراً دستور داده است افراد معترضی را که به خیابان ها می آیند اعدام کنید.

مولانا گرگیج ضمن تأکید بر وحدت و اُخوت اسلامی بین کشورهای اسلامی و رفع اختلافات داخلی بیان داشتند: متأسفانه امروز کشورهای اسلامی به سبب اختلاف، جنگ های داخلی به راه انداختند و با ندای “الله اکبر” خود را نابود می سازند؛ مسلمانان یکدیگر را نکُشند بلکه فلسطین اشغالی و قدس شریف را از چنگ رژیم صهیونیستی و اشغالگر آزاد کنند.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با اشاره به توطئه های مستکبران دنیا در کشورهای اسلامی تصریح کردند: مستکبران دنیا اختلافات را در کشورهای اسلامی گسترش دادند و مسلمانان را به جان یکدیگر انداختند تا به منافع نامشروع خود برسند، اما یقین بدانند این جنایتکاران رو به زوال هستند و ان‎شاءالله روزی فرا رسد که ۵۰ ایالت آمریکا همچون شوروی سابق متلاشی شود.

ایشان در خاتمه این بخش از اظهارات‎ شان خطاب به سران کشورهای اسلامی گفتند: صلح با رژیم اشغالگر صهیونیستی محکوم به شکست است و چنین صلح و سازشی بیان‎گر ذلت کسانی است که به کاخ سفید رفتند و با اسرائیل توافق صلح امضا کردند؛ بنده از سران کشورهای اسلامی می خواهم این دو کشور کوچک(امارات و بحرین) که عددی به‎حساب نمی‎آیند را به طور کلی بایکوت کنند و از لیست کشورهای اسلامی درآورند تا دیگر مرتکب چنین غلطی نشوند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن