اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

انتقاد عالم شاخص اهل سنت از رفتارهای حاکمان مسلمان

مولانا سیدزاده: امروز فرهنگ غربی برای برخی از حاکمان مسلمان الگو شده است

آوای سنت : عالم شاخص اهل سنت برخی از اقدمات حاکمان و مردم در شرایط کنونی جوامع اسلامی را از نشانه های آخر الزمان دانست.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالحکیم سید زاده در جلسه اصلاحی جوانان با تحلیل رویدادهای نزدیک به آخر الزمان و با استناد به آیات قرآن کریم و احادیث نبوی گفت: باید نسبت به اجرای دستورات قرآن کریم، اجرای سنت نبی مکرم صلی الله علیه واله وسلم و پیروی از راه رسم کسانی که پیش از شما بوده اند، اهتمام ورزید‌. درهیچ یک از لحظات زندگی کورکورانه و بدون فکر، تامل و اندیشه از امت هایی که پیش از این بودند، تقلید نکنید.

وی افزود: امروزه متاسفانه برخی حکومت های جوامع اسلامی پیروی از الگوهای غربی و آمریکایی را سرلوحه برنامه ها و اهداف منفعت طلبانه خود قرار داده اند. این کشورها بنا را بر این گذاشته اند که در امور شخصی، در میان خانواده و اجتماع، بکار بستن آداب اجتماعی، در قوانین حکومتی، شیوه تدوین قوانین دادگاه و حتی نحوه برگزاری انتخابات از الگوهای یهود و نصاری پیروی کنند.

درعین حال در قرائت سوره فاتحه از خداوند دانا می خواهیم ما را به راه راست هدایت نماید‌، نه راه یهود و نصاری و نه راه گمراهان. لذا باید بررسی شود که حکام اسلامی تا چه انداز قوانین قرآن کریم را در سیاست های شان بکار بسته و در امور شخصی و خانوادگی خود تا چه حد تابع فرامین الهی و سنت ها هستند.

مولانا سید زاده یکی از علامات قیامت را فاصله گرفتن انسان از دین و سنت خواند و اظهار داشت: در ایام نزدیک به قیامت علم شرعی در جامعه اسلامی کم رنگ می شود. پیامبر گرامی نیز دراین باره فرمایش می کند، در ایام  نزدیک به قیامت، شخصیت های بزرگ علمی رحلت کرده و در این زمان جهل به جای علم رونق می یابد. در جهل انواع مختلف نافرمانی ها وجود دارد و خوردن شراب که مادر همه گناهان است، موضوعی عادی شمرده می شود.

لازمه زنا، خوردن شراب است.شرابی که خیر و برکت را از سفره ها و رزق و روزی می گیرد. در زمان شراب خواری طول مدت سال مانند یک ماه گذر کرده و ماه مثل یک هفته می گذرد. علم به تدریج کمیاب می گردد. لازمه نبود علم ایجاد فتنه و آشوب در کره خاکی است. در این دوران بشر در معرض انواع و اقسام ابتلاعات و امتحانات قرار می گیرد. بخل، کینه و حسد به اوج خود رسیده و اعمال پسندیده از جمله زکات، صدقات و دستگیری از مستمندان تقلیل خواهد یافت. سرانجام بزدلی و هرج و مرج سراسر جوامع اسلامی را فرا می گیرد. درهمین زمان جهان شاهد قتل و عام های زیادی خواهد بود. بدانید مشکلاتی که درعصر حاضر گریبانگیر جوامع شده، به خاطر دوری از شریعت الله متعال و ضعف در ایمان است.

استاد حدیث عین العلوم گشت سراوان عنوان نمود: بنا به تایید احادیث مستند، روزی فرا می رسد که پیروان سایر ادیان، یکدیگر را برای خوشگذرانی و سرگرمی بر علیه مسلمانان، غارت سرزمین ها و پایمال کردن ارزش های اسلامی دعوت خواهند کرد.‌

آنها بر ثروت های این امت چشم طمع دوخته و برای غارت عراق، لبنان، سوریه و سایر ممالک مسلمین دست اتحاد به یکدیگر خواهند داد. گنج ها و معادن را چپاول کرده و نفت را به یغما می برند‌. همزمان علمای دین اسلامی را از بین برده و مدارس اسلامی را نابود می کنند.‌

در آخر الزمان تعداد مسیحیان نسبت به مسلمانان کمتر خواهند بود، لیکن نبی مکرم، مسلمانان را به خس و خاشاکی تشبیه می کند که توسط جریان رودخانه برده می شوند‌. این همان امتی است که در گذشته دشمن از قدرت، عظمت و شوکت آنها ترس و دلهره داشت، اما در عصر فعلی مسلمین خودشان را فراموش و از شریعت فاصله گرفته اند. مسلمانان زمانی بزدل خواهند شد که به دلیل علاقه زیاد به مال دنیا میان حلال و حرام تفاوتی قائل نشوند.

مولانا سید زاده متذکر شد: بخشی از علائم قیامت را همین امروز می توان در بزدلی  و بی تفاوتی برخی رهبران کشورهای اسلامی نسبت به حقوق مسلمانان ستمدیده دید، چرا که آنها حب دنیا دارند و نمی خواهند تخت و جایگاه خود را به راحتی از دست بدهند. مال پرستی ریشه همه بدبختی ها است، پس نباید حب دنیا  را به ارزش های مقدس ترجیح دهیم. خدای متعال فرمایش می کند، زندگی دنیوی هیچ سودی برای انسان ندارد. بیم از آن داشته باشید که شیاطین مکار شما را به بازی نگیرند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن