اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

انتقاد مولانا ساداتی از تغییر بی ضابطه تقسیمات شهری در سیستان و بلوچستان

آوای سنت : مولانا ساداتی در اشاره به تاسیس بی ضابطه شهرستانهای جدید در استان سیستان و بلوچستان : فقط تغییر نام “روستاها به شهر” و “شهر به شهرستان‌” توسعه نمی آورد.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه سراوان، مولانا سید عبدالصمد ساداتی در بخشی از سخنان مراسم نمازجمعه اهلسنت سراوان (۱۰بهمن۱۳۹۹) گفتند: تبدیل بی‌ضابطه روستاها به شهر و بخش‌ها به شهرستان‌ها در سیستان و بلوچستان بدون توجه به زیرساختها موجب عدم پیشرفت و توسعه است ، اما بعدها به اشتباه وسعت استان دلیل عدم پیشرفت بیان می شود.

ایشان خاطرنشان ساخت : طرح‌های تقسیمات کشوری برای ایجاد شهرستانهای جدید در استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته است اما سوال برانگیز است که چرا بدون توجه به زیرساختها شهرها و شهرستانهای جدید تاسیس می شود.

امام جمعه اهلسنت سراوان تصریح کردند: تبدیل بی‌ضابطه روستاها به شهر و بخش‌ها به شهرستان‌ها در سیستان و بلوچستان بدون توجه به زیرساختها موجب عدم پیشرفت و توسعه است اما وسعت استان به اشتباه دلیل بر توسعه نیافتگی معرفی می شود.

مولانا ساداتی بیان کردند: فقط با تغیر نام یک روستا به شهر توسعه و پیشرفت فراهم نمی شود ، شهرهای تازه تأسیس و اجرای آن توسط مسئولین بدون آن که از چگونگی تامین زیرساخت‌ها و فراهم کردن آن مطمئن شوند فقط دادن وعده از سوی کاندیدهای انتخابات به مردم روستاها و شهرها است.

مدیر دارالعلوم سراوان ابراز داشت: تقسیمات بدون آماده کردن زیرساختهای مناسب خدمتی به مردم نیست بلکه مردم هزینه زندگی شهری را می پردازند بدون آنکه از حداقل امکانات و مزایای زندگی شهری بهره مند باشند.

مولانا ساداتی اضافه نمود: تاسیس شهرهای جدید در سالهای اخیر به نفع مردم نبوده است ، تبدیل روستا به شهر زمانی معقول است که با برنامه‌ریزی و ایجاد امکانات زیربنایی موجب رفاه و آسایش مردم شود.

امام جمعه اهلسنت سراوان همچنین اظهار داشت : جاده های مواصلاتی بین شهرها فاقد استاندارد است و کشتارهای وحشتناک رابدنبال داشته است اما به این موارد حیاتی و ضروری توجهی نمی‌شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن