اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

انتقاد مولانا گرگیج نسبت به اظهارات اسلام ستیزانه رئیس جمهور فرانسه

آوای سنت : مولانا محمدحسین گرگیج در واکنش به اظهارات اخیر ضد اسلامی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه ضمن محکومیت آن، اسلام را دین صلح و مهربانی دانستند.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در مراسم نمازجمعه (۱۸ مهر ۹۹) شهرستان آزادشهر با اشاره به گفته های اخیر اسلام هراسانه رئیس جمهور فرانسه گفتند: امروز دشمنان اسلام با هر حربه و ابزاری قصد اسلام هراسی در دنیا را دارند در حالی که خودشان تروریست و ویران‎گرهستند و از انواع سلاح‎های مخرب و هسته ای علیه بشر استفاده می کنند و انسان های بی‎گناه را از بین می‎برند؛ با اسلحه های دوربُرد و ادوات پیشرفته جنگی، شهرها و انسان ها را نابود می‎کنند و از آن طرف نیز مدعی حقوق بشر و دموکراسی هستند.

مولانا گرگیج خاطرنشان ساختند: در دوره امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هرهفته شاهد تظاهرات علیه سیاست‎های وی در کشورش بودیم که ماکرون با زور اسلحه شهروندان معترض را سرکوب کرد و اکنون بر آنان حکمرانی می‎کند؛ جالب است این افراد ظالم در اظهارات‎شان دین اسلام را دین انحرافی می دانند؛ اسلام در فرانسه دومین دینی می باشد که به رسمیت شناخته شده است و مسلمانان در این کشور و اروپا روز به روز در حال افزایش هستند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: غربی ها هر روز به دین اسلام توهین می‎کنند در حالی‎که مسلمانان به هیچ یک از ادیان الهی اهانت نکرده اند، ما دین حضرت عیسی و موسی (علیهم السلام) را به چالش نکشانده ایم بلکه به حضرت عیسی و موسی (علیهم السلام) ایمان داریم اما دینی که امروز صهیونیست‎ها مدعی آن هستند دین نیست.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور با اشاره به کشتار و خونریزی غربی ها درجنگ های جهانی اظهار داشتند: کمونیست‌ها و کسانی که خود را پیرو دین عیسی و موسی (علیهم السلام) می دانند از جنگ جهانی اول و دوم تا کنون بیش از ششصد میلیون انسان کشتند این در حالی‎ می باشد که مسلمانان از ابتدا تا کنون صد میلیون نفر را هم نکشته اند.

ایشان با بیان این‎که “غربی ها و مستکبران دنیا عامل مرگ و قتل عام انسان ها هستند” ادامه دادند: پوتین، شهروندان چچن را قتل عام کرد و باعث شد تا مجاهدین مسلمانی در آن جا خلق شوند وعمل متقابل انجام دهند که این مسئله سبب ایجاد جنگ در منطقه شد، پس این مسئله نشان می دهد خود غربی ها و مستکبرین دنیا کارگزار جنگ‎ها هستند؛ امریکا، هیروشیما و ناکازاکی ژاپن را طوری بمباران هسته‌ای کرد که هیچ موجود زنده ای در آن دو شهر باقی نماند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در خاتمه‎ی این بخش خاطرنشان ساختند: شما از یک سو در مناطق اسلامی بحران ایجاد می‎کنید و از طرفی فلسطین را اشغال کرده‎اید و مردم را از خانه هایشان بیرون می‎رانید و توقع هم دارید مسلمانان ساکت باشند؟ دین اسلام، دین صلح و مهربانی است و مسلمانان هرگز قصد ایجاد جنگ را ندارند و فقط از حریم و موطن خویش دفاع می ‎کنند.

⏪ صدای و سیما متعلق به همه ملت ایران است

مولانا گرگیج در ادامه‎ی سخنان‎شان با اشاره به اهانت به مقدسات اهل‌سنت در شبکه‎ی استانی کردستان اظهار داشتند: صدا و سیما متعلق به همه مردم ایران است، اگر بودجه ای در آن‎جا هزینه می شود حق تمام مردم ایران اعم از مسلمان،غیر مسلمان، شیعه و سنی است و همه در آن سهیم هستند لذا ما توقع داریم برنامه‌هایی که مطابق دین و آیین ما هستند باید در مناطق سٌنی نشین پخش شوند واگر این‎گونه نیست حداقل توقع ما این است که به مقدسات ما در این شبکه ها اهانت نشود.

عالم سرشناس اهل سنت کشور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در کردستان پیرو “ناجایز خواندن و حرام دانستن اهانت به مقدسات اهل سنت” خاطرنشان ساختند: در صدا و سیمای محلی کردستان و منطقه ای که رهبر معظم انقلاب در سفر به آن جا طی سخنانی گفتند: هرگونه توهین به مقدسات اهل سنت حرام و ناجایز است، متأسفانه شاهد اهانت به خلفای راشدین(رضی الله تعالی‎عنهم اجمعین) از سوی شبکه‎ی محلی هستیم.

ایشان خطاب به اهانت کنندگان به مقدسات اهل سنت گفتند: آن کسانی که به خلفای راشدین توهین می‌کنند قطعاً بدانند اسلام را زیر سوال برده اند، زیرا قرآن از سوی خداوند به پیامبر(صلی الله علیه وسلم) نازل شد و سپس توسط صحابه و خلفای راشدین (رضی الله تعالی‎عنهم اجمعین) صیانت و پخش گردید؛ پس اگرشخصی به صحابه و خلفای راشدین (رضی الله تعالی‎عنهم اجمعین) توهین کند این به این معناست که قرآن را قبول ندارد، اگر دین اسلام، سنت پیامبر (صلی الله علیه وسلم) و قرآن را قبول داریم، پس باید صحابه کرام (رضی الله تعالی عنهم اجمعین ) و ناقلین قرآن و احادیث را نیز قبول داشته باشیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن