اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

انگلیس دشمن تاریخی دنیای اسلام

مولانا چابهاری:ترفند جدید انگلیسی ها اختلاف افکنی

 آوای سنت : امام جمعه اهل سنت چابهار در بیانات اخیر خود در جمع مردم و علما به شمه ای از توطئه ها و اقدامات کشور انگلیس بر علیه مسلمانان درطول تاریخ پرداخت.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، شیخ الحدیث مولانا عبدالرحمن چابهاری ضمن اشاره  به خوی تجاوز گری در انگلیسی ها گفت: زمانی ‌که انگلیس از طریق احداث یک کمپانی به قصد خباثت و تصرف خاورمیانه بر هندوستان غلبه کرد، علمای هند به مقابله‌ با این دولت مکار قیام کردند. قدرت انگلیس تا جایی پیشرفته بود که ایران را نیز تصرف کرد. نقل است که یک شبه رضاشاه را از تهران دستگیر و به بندرعباس انتقال داده و از آنجا به جزیره موریس تبعید کردند.

وی افزود:مبارزه علمای هند باعث شد که انگلیس از آن کشور به  بیرون رانده شود. در این نبردها بیش از سیزده هزارعالم دیوبند به شهادت رسیدند. علمای دیوبند این هزینه گزاف را با جان دل خریدند و حتی در مبارزه با انگلیس با هندوها متحد شدند.

در میدان کارزار،انگلیس شکست خورد و تصمیم گرفت که از مسیری دیگر وارد شود به همین جهت اقدام به ساخت یک اسلام مدرن کرده و مسلمانانی تربیت نمودند که ظاهرا مسلمان،اما در تفکر،انگلیسی بودند. ازهمین مکتب پلید، افرادی مانند سرسید احمد خان تربیت یافت که افکار جوانان را به سوی انگلیسی‌ها سوق دادند.

مولانا چابهاری با بیان اینکه شاگردان حضرت مولانا محمدقاسم نانوتی و مولانا محمود الحسن دیوبندی قیام و مبارزه خود را تا آخرین رمق حیات‌شان ادامه دادند اظهار داشت: انگلیسی‌ها هیچگاه دست‌ بردار نبودند و نهایتا چندین نفر را به دروغ لقب پیامبری داده و تحویل جامعه اسلامی نمودند.

حضرت شاه عطالله بخاری رحمت الله در این مبارزه پیش‌ گام بود و همیشه می‌گفت، من پرچم مبارزه با انگلیس را که علمای دیوبند آن‌ را بلند کردند،هرگز به زمین نخواهم گذاشت تا این‌ که از دنیا بروم. او در این مسیر به زندان‌های مهیب رفت.

امام جمعه اهل سنت چابهار یادآور شد: شاه عطالله بخاری در واپسین لحظات زندگی خود فرزندش را خواست و به او وصیت کرد، پسرم من به این واقعیت رسیدم که در دنیا برای مسلمانان دشمنی همانند انگلیس وجود ندارد.انگلیسی ها امور دین و دنیای مسلمانان را نابود کردند. من به شما وصیت می ‌کنم که هیچ‌ گاه به انگلیسی‌ها اعتماد نکنید؛ ولو اینکه انگیسی برود در مکه و با آب زمزم غسل کند و غلاف کعبه را به تن نماید. هوشیار باشید که به ذره‌ای از مسلمان نمایی انگلیس اعتماد نکنید.

مولانا چابهاری تصریح کرد: اتحاد و همزیستی، اتفاق و یگانگی، انگیزه‌ی نیرومندی است که اگر توام با صفای دل و ایمان و معنویت باشد،اساسی‌ ترین شرط پایداری ملت‌ها و مهم ‌ترین وسیله بقا و ثبات سازمان‌های اجتماعی را فراهم خواهد کرد. لازمه آن نزدیک شدن دل‌ها به همدیگر، قرابت افکار عمومی،آرمان‌های اجتماعی، گسستن رشته اختلافات دینی،عقاید مذهبی، پایمال کردن موارد نفاق و پراکندگی و مهمتر از همه عشق ورزیدن به عالم اجتماع  و سرنوشت عموم افراد جامعه است.

اگر در کشوری نیروی لایزال اتحاد ملی با مواهب مورد اشاره به هم آمیزد بدون شک ملت تابع آن هرگز روی شکست و انهدام نخواهد دید و در دفع همه بحران‌های سیاسی و مشکلات اجتماعی که اصولا مانع دوام استقلال و آزادی کشورها است موفق خواهد بود.

امام جمعه اهل سنت چابهار درخصوص قاچاق کالا نیز گفت: سخنان رهبری در جهت مبارزه با کالای قاچاق مشخص است. هیچ ‌گاه به کولبر بلوچی که چند لیتر بنزین به آن سوی مرز برده و می‌ فروشد کالای قاچاق نمی‌ گویند، بلکه کالای قاچاق، ده‌ها کانتینر هستند که در این خط  فعال می باشند. یکی از فرمانداران چابهار در این باره می گوید، ما هیچ ‌گاه به یک نفر که سوخت قایقش را به آن سوی مرز برده و به ازای آن کالا خرید می کند معامله قاچاق نمی گوییم، بلکه این مبادله کالا به کالا می باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن