اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

اوضاع این روزها، تجلی روز قیامت است

آوای سنت : حاج ماموستا ملاقادر قادری ، ابتدای سخنان خود را با آیۀ ۴۴ سورۀ نور «یُقَلِّبُ اللَّهُ اللَّیْلَ وَالنَّهَارَ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَعِبْرَهً لِّأُولِی الْأَبْصَارِ» مزین کردند و گفتند: خداوند در این آیه می‌فرماید: ای مردم شب و روز را بنگرید، قسمتی از عمر شما در تاریکی و قسمتی دیگر در روشنایی سپری می‌شود. این آیه دارای پیام مهمی است که انسان‌ها همیشه در روشنایی و همیشه در تاریکی نخواهند ماند.

ایشان افزوند: یک ویروس به نام کرونا دنیا را فراگرفته و تمام انسان‌های روی کرۀ زمین را دچار وحشت و ترس و خوف کرده است و اهل سیاست و اقتصاد و دین همه گرفتارند و شرایط به‌گونه‌ای شده که درب مساجد، کلیساها، تکایا، مقبرۀ مردان صالح، حسینیه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و سالن‌ها بسته شده و انسان‌ها از دست عزیزانشان فرار می‌کنند؛ برادر به دیدار برادر شاد نیست و خانواده در میان خود یک نوع خستگی و ترس احساس می‌کنند؛ بطوریکه اگر واقعبینانه بنگریم تجلی از قیامت را شاهدیم.

ایشان با اشاره به آیات ۳۳ تا ۳۶ سورۀ عبس فَإِذا جاءَتِ الصَّاخَّهُ «۳۳» یَوْمَ یَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِیهِ «۳۴» وَ أُمِّهِ وَ أَبِیهِ «۳۵» وَ صاحِبَتِهِ وَ بَنِیهِ «۳۶» گفتند: خداوند می‌فرماید: وقتی صدایی می‌آید موقعیت به حدی سنگین و سخت است که برادر از برادر دوری می‌گیرد و فرزندان از پدر و مادر و همسر و فرزند خود دور می‌شوند و دلیل آن نیز موقعیت حساسی است که بر جامعه حاکم شده است. به‌حقیقت صاخه امروز که (صدای کرونا) است شباهتی عجیب با آن روزهایی دارد که خداوند متعال در سورۀ عبس آورده است.

ماموستا قادری افزودند: دولت‌هایی چون ایتالیا که تا دیروز مدعی بودند علم پزشکی آن‌ها سرآمد است؛ آمریکا که ادعای خدایی می‌کرد و چین که تصورش این بود با اقتصاد خودپسند خود دنیا را فراگرفته و حتی ممالک اسلامی هم به این مرض منحوس دچار و گرفتار شده‌اند. به ایمان و باور بنده این پیام قیامت است برای کسانی که اهل عبرت‌اند، چراکه قیامتی که ما به آن معتقدیم، بعضی از سیمایش مثل سیمای جامعۀ امروزی است.

امام جمعه پاوه به اهمال بعضی از مسئولان در قرنطینه کردن افراد اشاره نمودند و گفتند: متأسفانه شاهدیم کسانی که نتیجۀ آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بوده به خانه برگشته‌اند و مسئولان می‌گویند باید در خانه قرنطینه شوند و این یک معظل بزرگ است.

ایشان افزوند: در این فاصله زمانی ۲۵ روزه باید مکانی را به‌عنوان محل قرنطینه تعیین می‌کردند و اجازه نمی‌دادند افراد مبتلا به مردم نزدیک شوند؛ قبول داریم شهر ما پاک است اما داریم به دست خود آن را آلوده می‌کنیم؛ لذا ضمن تشکر از زحمات مسئولان محترم استان و شهرستان، از آن‌ها انتظار دارم در این خصوص تدبیری بیندیشند.

حاج ماموستا قادری از کرونا بعنوان دشمن ساکت نام بردند و گفتند: ما هنوز پناهگاهی برای مبارزه با این دشمن ساکت نساخته‌ایم، مگر خانه‌هایمان؛ فلذا منازل ما امن‌ترین مکان در جهت مبارزه با این دشمن پنهان و ساکت هستند که تاکنون ۱۶۲ کشور را گرفتار و بیش از ۱۸۳ هزار نفر را در دنیا مبتلای خود کرده و بیش از ۸۰۰۰ نفر را در جهان کشته است.

ایشان در ادامه ضمن تأکید بر توجه به توصیه های بهداشتی افزودند: در این روزها ما باید دعا و صدقه را نیز فراموش نکنیم؛ پیامبر عزیز ما می‌فرمایند: ای اهل ایمان با اعمال صالح و صدقه و احسان و خیرات خود جلوی فتنه‌ها و دشمنان و بلایا را بگیرید. لذا ما باید در این روزهای سخت کرونایی از آنان که وضع مالی مساعدی ندارند غافل نباشیم و ضمن رعایت بهداشت و توصیه به دوستان مسائل دینی را هم فراموش نکنیم و تا می‌توانیم قدم برداریم به آن امید که خداوند لطف و کرم و شفقت خود را مشمول حال ما نماید.

ماموستا قادری در پایان سال نو را پیشاپیش تبریک گفتند و ابراز امیدواری کردند خداوند بزرگ تمام مسلمانان بالأخص مسلمانان ایران و منطقه و تمامی ملت‌های جهان را از این بلایی که جامعه را گرفتار کرده محفوظ فرماید. ان شا الله

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن