اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

باید از دخالت در امور مذهبی اهل سنت پرهیز گردد

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت خواف در سخنرانی خود در نماز عید قربان این شهر پس از تشریح مقام و منزلت حضرت ابراهیم (ع) به چند مساله روز جامعه پرداختند.
به گزارش خبرنگار آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی احناف خواف مولانا مطهری در بخشی از بیانات شان با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور فرمودند: آنچه که مردم را آزار می‌دهد، اوضاع نابسامان اقتصادی کشور است؛ از یک طرف گرانی‌های سرسام‌آور و از طرفی عدم نظارت بر قیمت‌ها، باعث شده بازار کسب و کار بی‌رونق شود، انواع مشکلات و مفاسد از قبیل دزدی، بی‌عفتی، بی‌حیایی و … رواج پیدا کند و از همه مهمتر، پول ما بی‌ارزش شود. اختلاس‌های میلیارد دلاری که از کشور بیرون برده می‌شود، انسان را حیران می‌گرداند که آیا دولت نمی‌تواند نظارت داشته باشد؟! علت چیست که از طرفی مردم گرسنه هستند، و از طرفی این اختلاس‌ها صورت می‌گیرد؟! لازم است دولتمردان چاره‌ای بیاندیشند؛ شایستگان و نخبگان را بکار بگیرند و با آنان مشورت نمایند تا وضعیت بهبود یابد.

?️اولویت استخدام در معادن سنگ‌ آهن، با بومی‌های منطقه است
ایشان با تأکید بر بکارگیری افراد بومی در معادن و شرکت‌های منطقه خواف خاطرنشان کردند: معادنی که خدای متعال به این منطقه عنایت کرده، الحمدلله باعث شده عده زیادی مشغول به‌کار شوند، اما نباید در حق و حقوقات و ساعات کاری تبعیض باشد. باید از بومی‌های منطقه کار گرفته شود، چون ضررها متوجه این مردم است و باید اولویت استخدام نیز با همین مردم باشد. کم‌آبی و بی‌آبی در بعضی از روستاها بیداد می‌کند و از طرفی جاده‌های مواصلاتی به معادن که همه روزه شاهد بروز تصادفات و مرگ و میر هستیم که معادن و شرکت‌ها باید در این زمینه همکاری نمایند و چاره‌ای بیاندیشند.
ایشان اشاره‌ای به مناسبت این روز عید کردند و افزودند: امروز مصادف است با ارتحال مرحوم مولانا خواجه شمس‌الدین مطهری (رحمه‌الله) که در سال ۱۳۶۹ هجری شمسی وفات نمودند. شخصیتی که علم و دین را برای ما آوردند و خواف و مردم آن اگر شهرتی دارند، به خاطر مجاهدات مرحوم مولانا و شاگردان ایشان است.

?️دخالت در امور حوزه‌های علمیه اهل سنت نباید باشد
مولانا مطهری در پایان، با تاکید بر حفظ مقدسات یکدیگر خاطرنشان کردند: توصیه همیشگی ما به وحدت، اخوت و برادری است و اینکه به مقدسات یکدیگر، توهینی صورت نگیرد. باید آزادی‌های مذهبی به هر فرقه و گروهی داده شود و نباید برای حوزه‌های علمیه اهل سنت، مشکلاتی از قبیل ارائه شرایط ثبت نام طلاب از سوی نهادهای دیگر ایجاد شود. قانون نظام جمهوری اسلامی، عدم دخالت است و باید اقوام و مذاهب در امورات دینی خود آزاد باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن