اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

با عوامل توزیع موارد مخدر قاطعانه برخورد گردد

شیخ امینی:وقت و فرصت های زندگی بدرستی استفاده شود

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت خواستار برخورد قاطع با عوامل توزیع و فروش موارد مخدر و قرص های روانگردان در بین جوانان شد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت شیخ محمد علی امینی درسخنرانی شان در نماز جمعه هفته گذشته به اهمیت جایگاه نوجوانان و جوانان در جامعه پرداخت و همه خانواده ها و بزرگان را به کمک و راهنمایی فرزندان برای موفقیت در امور دنیا و آخرت توصیه نمود.

شیخ امینی در این باره گفت: خودباختگی در بین جوانان بیشترین عاملی است که موجب منحرف شدن جوانان جامعه می شود وعواملی مانند سرگردانی، بی هدف بودن  و داشتن دوستان ناباب از دلایل خود باختگی درجامعه است.

این عالم اهل سنت افزود : همه باید از وارد شدن به تجارت های نامشروع مخصوصا تجارت مواد مخدر و مشروبات الکلی شدیداً پرهیز کنند. برخی دست های پنهان هستند که این گونه تجارت ها را در جامعه ترویج می دهند. متاسفانه قرص های خطرناکی هستند که از آنها به عنوان روانگردان یاد می شود و به فراوانی در جامعه توزیع می گردد. توزیع کنندگان این قرص ها افرادی شناسنامه دار و شناخته شده ای هستند که با کمال تاسف حمایت می شوند. نباید از روی این مسائل بی تفاوت گذر کرد. استفاده از این قرص ها زندگی دنیوی جوانان را متلاشی کرده و آخرتشان را به تباهی می کشاند.

مدیر مجتمع علوم دینی اهل سنت بندر لنگه افزود: کسانی هستند که  قصد دارند خودشان را از این منجلاب نجات دهند. اینها باید به آغوش جامعه باز گردند. دعوت از این گروه برای شرکت در نماز جماعت و برنامه های اعتکاف یکی از راه های موثر و هدفمند در خصوص این افراد می باشد. البته افراد متمول هم باید زمینه ترک اعتیاد این عزیزان در کمپ های دارای مجوز را فراهم سازند. این بهترین خدمتی است که می توان برای این قشر ترتیب داد.

امرار و معاش از راههای نامشروع  و جمع کردن مال از این طریق خیر و نفعی به همراه ندارد. پس همه ما باید برای کسب روزی حلال هر چند که اندک باشد کوشش کنیم؛ زیرا روزی حلال برکات فراوانی به زندگی می آورد.

شیخ محمد علی امینی در بخش دوم بیانات خود به ارزش اهمیت وقت پرداخت و اظهار داشت: باید بپذیریم که ما درباره وقت و اهمیت دادن به آن کوتاهی زیادی داریم وهمین شرایط باعث شده است تا از دیگران عقب مانده  وضعیت اسفباری داشته باشیم. خدای متعال در چند آیه و سوره به زمان قسم یاد کرده و فرمایش می دارد، عمر تو از همین زمان تشکیل یافته،مبادا این وقت گرانبها به سرگرمی های بیهوده وبی حاصل تلف شود.

امام جمعه اهل سنت قشم بیان نمود: جای تاسف است که بسیاری از جوانان شب تا صبح تماشا کننده تلویزیون یا سرگرمی های دیگر هستند و اول صبح که باید با نشاط سر کلاس درس و یا در محل کارشان حضور یابند، خواب آلود و کسل می باشند. این گروه از جوانان برکت اول صبح را که پیامبر گرامی ما صلی الله علیه و آله وسلم دعا نموده است، از دست می دهند.

عمر و جوانی جزو نخستین فرصت هایی  است که  باریتعالی درباره آن سوال می کند. وای به حال کسی  که  جوانی خود را صرف کارهای عبث و بیهوده نماید. امتی که خدای متعال او را برای هدایت و نجات بشریت آفرید نباید به این روزگار بیفتد که هرگاه با مشکلی مواجه شود ،دست نیاز خود را به سوی کشورهای غدار و جنایتکاری مانند آمریکا دراز کند و نتواند از پس مشکلاتش برآید.

شیخ امینی همچنین مردم را به تقوا و عمل صالح و بندگی خدای متعال  امرکرد، زیرا این اعمال سبب گشایش در رزق و روزی و سرافرازی دنیا و آخرت را در پی خواهد داشت. کسانی که موقعیتی به دست می آورند و مسوولیتی را قبول می کنند باید بیش از دیگران در جهت خدمت رسانی و رفع نیازهای جامعه تلاش نمایند. مبادا خود باخته سمت و جایگاه باشیم؛ چرا که این خود باختگی  درگام اول شروع فساد و اختلاف در جامعه است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن