اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

بخاطر ترس از بیماری مسائل دینی نیاید نادیده گرفته شود

آوای سنت : امام جمعه سنندج گفت: هرچند سلامت و امنیت دو سرمایه بزرگ است و سلامتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اما نباید به خاطر ترس از بیماری مسائل دینی را نادیده بگیریم باید با رعایت تمام نکات بهداشتی مساجد احیا و نمازگزاران به عبادت خود بپردازند.

ماموستا فایق رستمی با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: وظبیفه خبرنگاران سنگین است و می توانم بگویم خبرنگاری شغل نیست که عشق و محبت به جامعه است.

وی تصریح کرد: کار خبر و اطلاع رسانی بسیار مهم است، اطلاع رسانی انسان های صادق و امانت دار می خواهد تا بتواند رسالت خود را به درستی ایفا کند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: انسان هایی که در مسیر دین طاقت و صبر داشتند و کسی نتوانسته آنان را از مسیر خود دور کند بزرگترین جایگاه را نزد پروردگار دارد.

وی افزود: فرشتگان پروردگار بر این چنین انسان‌هایی نازل می‌شود و به آنها مژده داده می‌شود که غمگین نباشید که همیشه ملائک در کنار شما هستند.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: انسان ایمان‌دار از جایگاه والایی برخوردار است این ایمان باید با الگوگیری از اخلاق پیامبر آمیخته باشد.

وی افزود: ایمان یعنی اینکه تمام وجودت در مسیر خدمت به دیگر مخلوقات خدا و عبادت و بندگی صرف شود.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه مومن واقعی مسیر پیامبر را گم نمی‌کند، گفت: مسلمان و مومن واقعی مو به مو اخلاق پیامبر را مورد توجه و الگوی حرکت خود قرار می دهد.

وی تصریح کرد: انسان باید از خدا طلب کند که او را از اخلاق بد دور سازد و در مسیر سعادتمندی قرار دهد.

وی با بیان اینکه اگر امروز خداوند بلای سخت را از جامعه بشریت کنده است به خاطر وجود پاک و مطهر پیامبر مکرم اسلام است، گفت: خداوند بزرگ می‌فرماید آزار و عذاب سخت را از بین جامعه بشریت با دعای پیامبر بر می‌دارم.

ماموستا رستمی افزود: جامعه اگر ادب نداشته باشد مسیر نابودی را طی خواهد کرد و این موضوع در دین اسلام اثبات شده است.

وی با بیان اینکه امروز در دنیای بی‌تمدن غرب چیزهایی از انسان‌ها می‌بینیم که در دوران جاهلیت انسان‌ها وجود داشته است، گفت: در تمدن اسلام و این دین الهی به جز عظمت و توجه به ارزش‌ها والایی انسانی چیز دیگر وجود ندارد.

وی گفت : بازگشت به ارزش‌های دینی و دستورات پیامبر نیاز امروز جامعه است باید همه به این مسیر حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: رعایت حجاب و عفاف از دستورات دین اسلام است زنان ما حکم بزرگترین گنجینه‌ها را دارند نباید اجازه دهند مورد تجاوز نگاه نامحرم قرار گیرند.

وی گفت: هرچند سلامت و امنیت دو سرمایه بزرگ است و سلامتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اما نباید به خاطر ترس از بیماری مسائل دینی را نادیده بگیریم باید با رعایت تمام نکات بهداشتی مساجد احیا و نمازگزاران به عبادت خود بپردازند

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن