اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

بررسی آخرین وضعیت کرونا در سیستان و بلوچستان

آوای سنت: با فوت ۲ بیمار کرونایی در منطقه نجف آباد خاش مشخص شد که نگرانی عمومی در سیستان و بلوچستان در خصوص وضعیت بحرانی کرونا در خاش و چابهار چندان بی جهت نبوده است.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، نقی زاده رئیس مرکز بهداشت خاش با بیان این خبر ، ابتلای ۱۵ نفر در منطقه نجف آباد خاش به کرونا را تایید کرده و افزود: تا بیست و هفتم اردیبهشت ماه چهل و نه مورد مثبت آزمایشگاهی کرونا در خاش داشته ایم که متاسفانه ۷ مورد از این بیماران جان خود را از دست داده اند.
وی افزود: اکیپ های بهداشتی و درمانی و اورژانس ۱۱۵ برای رسیدگی ویژه به بحران منطقه نجف آباد در منطقه حضور یافته اند و از مردم انتظار داریم به منظور پیشگیری از تشدید بحران، ترددها را کاهش دهند.

از سوی دیگر صاحب گل صالحی فرماندار خاش وضعیت آن شهرستان را در حالت زرد و نزدیک به خطرناک توصیف کرد و از مردم خواست همکاری لازم را با داشته و جز در موارد ضروری از منازل خارج نشوند.

این مسوول بر عدم بازگشایی مدارس در مناطق بحران از جمله نجف آباد، خسرو آباد، ناصر آباد، رستم آباد و…سخن گفت.

در تاریخ بیست و ششم اردیبهشت ماه سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه وضعیت در استان خوزستان همچنان قرمز است، اظهار داشت: استان های لرستان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی در حالت هشدار بسر می برند.

همزمان سید محمد نصیر الدین طباطبایی معاون دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان در گفتگویی از روند صعودی بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان سخن به میان کشید.
طی همین روز مبتلایان ویروس کرونا در سراوان ۳۸ نفر اعلام شد. نتیجه آزمایش چهار نفر از پرسنل داروخانه شبانه روزی در این شهر مثبت اعلام و در نهایت داروخانه مذکور تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است. محمد قره بگلو مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان تعداد فوتی ها را ۴ نفر خواند و تصریح ورزید: از ابتدای شروع بیماری کرونا تا ۲۵ اردیبهشت ماه تعداد ۳۲۴ نفر تحت عنوان عفونت حاد تنفسی به بیمارستان رازی سراوان مراجعه کرده اند و ۱۱۸ نفر از این تعداد کماکان بستری می باشند.

روز بیست و چهارم اردیبهشت ماه ملک خان گرگیچ از بزرگان طایفه گرگیچ به دلیل ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

گفته می شود چابهار پس از اعلام وضعیت سفید در این شهرستان طی هفته گذشته، شاهد افزایش ۳۲ درصدی موارد مثبت کرونا بوده است. بیست و سوم اردیبهشت ماه کاربران فضای مجازی در ابرانشهر از مثبت بودن تست مولوی ابراهیم رود دینی مدیر دارالقرآن حضرت علی زاهدان و استاد دارالعلوم مکی خبر دادند. ظاهرا حال این عالم اهل سنت رو به بهبودی می باشد.

در زاهدان نیز اوضاع چندان مساعد نبوده و با برداشته شدن برخی محدودیت ها و عدم رعایت اصول بهداشتی از سوی برخی ساکنین، مجموعه شهر به کانون خطر ابتلا به کرونا نزدیک شده است. استان سیستان و بلوچستان تاکنون ۵۹ نفر را به خاطر کرونا از دست داده است.

ایرانشهر هم با گشایش و فعالیت کسب و کارهای ضروری و غیر ضروری روند افزایش آمار بیماران و مراجعین با مشکلات حاد تنفسی در نتیجه قطع زنجیره انتقال را تجربه می کند. دست فروشان بساط خود را در وضعیتی غیر قابل قبول، بدون آنکه نیازی به استفاده از دستکش و ماسک ببینند، در خیابان ها پهن کرده و پروتکل های ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت را رعایت نمی کنند.
ایرانشهر این ایام در دمای بالای ۳۵ درجه، بیشترین آمار مبتلایان را دارد و با توجه به رفتارهای پر خطر شهروندان، آمار مبتلایان می رود تا به مرز نگران کننده برسد.

دکتر زنگنه معاون اجرایی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان دلیل ازدیاد مبتلایان در این استان را عدم رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری دانسته و یادآور شد: تا مادامی که از طرف مردم عزم جدی صورت نگیرد شاهد رخت بر بستن این بیماری نخواهیم بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن