اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها
موضوعات داغ

تعدد کاندیداهای انتخابات مضر است

ماموستا قادری: باید یک مکانیسم قانونی برای جلوگیری از تکثر کاندیداها اتخاذ گردد

آوای سنت :امام‌ جمعۀ پاوه در سخنرانی خود در نماز جمعه گفت: در طول هفتۀ گذشته بیش از ۱۶ هزار نفر در کشور برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند درحالی‌که ما ۲۹۰ نفر را برای نمایندگی مجلس نیاز داریم؛ در استان کرمانشاه هم بیش از ۴۰۰ نفر برای ۸ نفر و در اورامانات ۵۰ نفر برای ۱ نفر، ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماز جمعه پاوه، حاج ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه در نماز جمعه روز گذشته (۲۲ آذرماه) این شهر ضمن انتقاد از تعداد زیاد افراد ثبت نامی، قانون را در این خصوص دارای اشکال دانستند و خاطرنشان کردند: چرا باید اجازه داده شود در کشور بیش از ۱۶ هزار نفر ثبت‌نام کنند! این ایراد و اشکال قانون را می رساند؛ چراکه یا باید همه تأیید شوند و یا اکثریت رد صلاحیت شوند که در این حالت هم افراد زیادی معترض می شوند و لذا در هر دو حالت مشکل است.

ماموستا قادری افزودند: از تصمیم‌گیرندگان قضیۀ انتخابات خواهش می‌کنم در بحث بررسی صلاحیت‌ها خداوند را در نظر  گرفته و قانون را معیار قرار داده و هر چه قانون می‌گوید به آن عمل کنند قطعاً در این صورت به نفع همه ما تمام می‌شود.

ایشان افزودند: بدون تردید هرکسی را قانون رد کند، قانع می‌شود؛ اما آنان که به خاطر مسائل صنفی و گروهی و حزبی رد شوند سبب بروز مشکلاتی برای مملکت خواهند شد.

ماموستا قادری در بخش دیگری از بیانات شان تاکید کردند :هر کدام از ما انسانها نهایتاً تمام و با پرونده و اعمالی که در دنیا داشته راهی قبر می‌شویم؛ همچنانکه پیش از ما نیز میلیون‌ها و بلکه میلیاردها انسان از مسلمان و غیرمسلمان فوت کرده‌اند؛ عبدالله بن عمر (رض) می‌فرماید: ای مردم وقتی‌که شب می‌آید انتظار نداشته باشید صبح به سر کار بروید چون احتمال دارد فوت کنید و وقتی‌که صبح فرا رسید، انتظار رسیدن به شب نداشته باشید.

وی به جمله‌ای از ابن جوزی اشاره کردند و گفتند: ابن جوزی عالم بزرگوار قرن ششم می‌گوید: انسان عاقل کسی است سرمایه و اعمال نیک را برای روز کوچ خود جمع کند تا در آن روز پرونده‌اش خالی از خیرات و حسنات نباشد.

امام‌جمعۀ پاوه در ادامه خاطرنشان کردند: در سورۀ تبارک نیز خداوند می‌فرماید: همه‌چیز در قبضۀ قدرت خداوند است. او شایستۀ عبادت و حمد و سپاس است. پروردگاری که مرگ و زندگی را خلق کرده تا در این دنیا که محل امتحان است بداند چه کسی اعمال خوب انجام می‌دهد و چه کسی بد انجام‌وظیفه می‌کند.

ایشان در بخش دوم خطبه‌ها به بحث صلۀ رحم پرداختند و گفتند: در این عصر ارتباطات، انجام صلۀ رحم بسیار کم شده است. سخن زیبا می‌گوییم اما عمل نداریم؛ شعار خوب می‌دهیم اما شعور ما در حد شعارمان نیست. امروزه هرچند سطح سواد و معلومات در حد اعلایی است. اما محبت و روابط با اقوام و خویشاوندان بسیار کم شده است.

امام‌جمعۀ پاوه در ادامه افزودند: ما برای افراد مسئول و رفیق و دوست هزینه می‌کنیم اما پدر و مادر و خواهر و برادر ما نیازمند سفره ما هستند و نمی‌توانند به ما نزدیک شوند؛ با هر کسی، روابط موبایلی داریم اما دو تماس با پدر، مادر، برادر و یا خواهر خود نداریم؛ و این‌ها همه برمی‌گردد به اینکه فرهنگ بیگانه در ما اثر کرده است.

وی با اشاره به اینکه هرکس به خدا و آخرت ایمان دارد باید صلۀ رحم را انجام دهد، خاطرنشان کردند: چه اشکالی دارد در طول ماه یک‌بار از احوال فامیلان خود باخبر شویم؟ که هم دستور خداوند و هم صلۀ رحم را انجام داده باشیم؛ پیامبر اسلام می‌فرمایند: هر خیر و صدقه‌ای برای مسلمانان انجام دهی، یک صدقه و ۱۰ خیر در اعمال تو نوشته می‌شود؛ اما اگر خیر شما برای فامیل باشد ۲۰ خیر به تو می‌رسد ۱۰ خیر به نام صدقه و ۱۰ خیر به نام صلۀ رحم؛ عزیزان این امر خداوند و توصیۀ رسول‌الله است و خواهش این برادرتان توجه به صلۀ رحم است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن