اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

تغییر و تحول در جهان از سنت های الهی است

آوای سنت : مولوی عبدالستار حسین زهی امام جمعه اهل سنت حنفا خاش در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: آمد و رفت در این جهان پرخطر و فنا شدنی از سنت‌های الهی و روشی است که ذات یگانه حق گذاشته و بشریت و سایر مخلوقات باید از آن عبور کنند رفتن یک سال و آمدن سال جدید هم حکایت از این سنت خالق توانا است.

وی خاطر نشان کرد: در دوره های گذشته و زمان‌های بسیار بسیار سابق مردم توقعات شان و حرف‌هایشان را رو در رو با افراد صاحب نفوذ و افراد مسئول گوشزد می کردند یا به این توقعاتشان رسیدگی می‌شد و آنها قانع می شدند و یا اینکه رسیدگی نمی شد، اما در حال حاضر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همه چیز را برای مردم آسان کرده است مثلاً دروغ را ،تهمت را ،در خواست ها و توقعات را از همین طریق پیگیری می کنند.

وی اظهار داشت: در سالهای گذشته مردم برای نگاه کردن فیلم باید پول های کلان می‌دادند انتظار می کشیدند و در یک سالن بزرگ می‌رفتند و فیلم سینمایی شان را تماشا می‌کردند و نوار ویدئویی یا سی دی خریداری می‌کردند و از طریق دستگاه ویدئویی که داشتند آن را نگاه می کردند اما امروزه به برکت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و همچنین رشد و شکوفایی علم دردنیای بشری همه اینها آسان شده است، امروزه یک جوان مثل گذشته نیازی نیست که برای عکس گرفتن به عکاسی برود و نیز نیاز به این هم ندارد که از کسی خواهش و تمنا کند که از او فیلمبرداری کند و همچنین نیاز به نامه نگاری و کاغذ و … هم ندارد، زیرا همه اینها حذف شده و خلاصه شده اند در یک دستگاهی به نام تلفن همراه که همیشه و در همه جا در دسترس است.

وی تصریح کرد: خب مسلما انسان های فهیم، آگاه، خیرخواه ،عادل و خداترس، استفاده بهینه و استفاده خوب و ارزشمندی را از این فضا و تشکیلات آن دارند. اما انسان های نادان و خوشگذران هرچه می خواهند با استفاده از این فضا و امکاناتش سر خود و دیگران می آورند و امروز و آخرت خود را تباه و بر باد می دهند.

امام جمعه اهل سنت حنفا ابراز داشت: سال ۱۴۰۰ به سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری شده است . تاکید بر واژه تولید و مطرح امور اقتصادی مردم در آغاز سال یعنی اینکه دولت و ملت باید دست به دست هم بدهند برای رفع معضلات اقتصادی ، برای رفع گرانی کمرشکن و رفع اقتصاد درهم ریخته از سوی مردم.

امیدواریم سال ۱۴۰۰ انشاالله سالی سرشار از محرومیت‌زدایی، خیرخواهی و خیر اندیشی برای ملت شریف ایران باشد و آغاز یک کار نو و جدید نیاز به مقوله های زیاد و عناوین زیادی دارد. می طلبد که در آغاز هر چیزی تدابیری اندیشه شود و نیز مردم تشویق و تحریک برای انجام کار خیر و تعاون میان یکدیگر شوند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن