اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

تفاوت های روزه داری در ایام کرونا در کلام مولوی صالحی

آوای سنت: مولوی عبدالباری صالحی مدیر حوزه علمیه مظهرالتوحید تایباد در فرازی بمناسبت فرا رسیدن عید فطر به تاثیر بیماری کرونا در ماه مبارک رمضان از زوایای مختلف پرداخت. مشروح بیانات ایشان در ذیل تقدیم حضور خوانندگان گرامی می شود.

امسال ماه مبارک رمضان در شهرستان تایباد با هر سال دیگر متفاوت بود. دراین ماه عزیز خداوند متعال رحماتش را برای مردم به طریقی دیگر سرازیر نمود. اگرچه ویروس منحوس کرونا در انجام عبادات مردم مومن وخداجوی اخلال بوجود آورده بود، اما همه مارا از خواب غفلت بیدار کرد. به ما آموخت که قدرت مطلق فقط خداست، به ما آموخت هیج کس درمقابل قدرت خدا نمی تواند بایستد، به ما آموخت که فقط باید به سوی الله برگردیم.
قرآن وسنت پیامبر اکرم را در زندگی پیاده نماییم. از ندای غیرالله دوری کنیم.

به ماآموخت که زندگی بدون دین اسلام معنی ندارد و عبث و بیهوده است. به ماآموخت که قدر مساجد ومدارس دینی وعلمای دین را بدانیم و برای رسیدن به خدا باید مساجد خود را باحضور خود پررنگ وزنده داشته باشیم. به ماآموخت که وحدت وهمدلی درسایه محبت و خدمت به خلق خدا امکان پذیر ولذت بخش است. فهمیدیم که باید به فکر همنوع خود باشیم دست مستمندان وفقرا را بگیریم، به زیردستان رحم کنیم تا خداوند بر همه ما رحم کند. یاد گرفتیم که باید برای احقاق حق باید تلاش کرد .و از ملامت هیچ ملامت کننده ای نترسیم.
آموختیم که باید قدر علمای ربانی و با اخلاص را بدانیم و برای رسیدن به توحید ومبارزه با بدعات و خرافات در کنارشان باشیم.

عیدسعید فطر هم امسال متفاوت بود. علی رغم وجود ویروس منحوس کرونا مومنان خداجوی توانستند بعد از سالها تلاش عیدشان را با آرامش و اطمینان در محلی که خود دوست داشتند اقامه نمایند و این کار جز با فداکاری و تلاش عده ای از علما و همکاری مسئولین دلسوز و وحدت طلب و واقع بین شهرمان امکان پذیر نبود. جا دارد.

آری امسال نماز عیدسعیدفطر در مسجدجامع مالک الملک تایباد یادگار مرحوم مولانا حسن صالحی اقامه گردید و با انجام این عمل زیبا مردم غم چند ماه استرس، درد، غم و رنج ویروس کرونا را فراموش کردند و دوباره سایه ی وحدت وهمدلی را در شهرستان تابباد باچشم دل احساس نمودند.
در پایان از خداوند متعال می خواهم تا به همه ما بصیرتی بدهد تا خوبیهایمان را ببینیم. و شنوایی بدهد تا حقایق را بشنویم و قدم هایی عنایت کند تا در راه حق و حقیقت قدم برداریم و دستاتی بدهد تا برای دفاع از مظلوم قلم به دست گرفته ودست مستمندی را بگیریم .
با تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مومنان خداجو، از خداند متعال میخواهم تا وحدت وهمدلی را در جامعه ما بوجودآورده و بدخواهان این مرز وبوم را از صحنه روزگار محو و نابود بگرداند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن