اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

توبه و استغفار مسلمانان را در برابر کرونا سربلند می کند

مولانا بدری:افعال خیر انسان را در شرایط سخت یاری می کند

آوای سنت: معاون آموزشی دارالعلوم زاهدان استغفار و توبه را عامل سربلندی مسلمان ها در آزمون بیماری کرونا دانست.

به گزارش آوای سنت ، مولانا عبدالغنی بدری افعال خیر و شر را شامل انسان های خوب و بد دانست و گفت: بانیان مسائل و رویدادهای خیر فرشتگان مقرب هستند که نسبت به بندگان نیک و شایسته محبت و دوستی می ورزند و در طرف مقابل شیاطین قرار دارند که به پیروان خود شرارت و شیوه های بد بودن را یاد می دهند. شیاطین خلق می شوند تا افراد گمراه را بسوی ذلالت و گمراهی هدایت نمایند.

وی افزود: مومنین کسانی هستند که در همه حال متوجه الله متعال بوده و در مقابل رنج ها و سختی ها دچار لغزش و اشتباه نمی‌شوند.
این گروه از امتیاز همراهی فرشتگان را با خود دارند. بی گمان اشخاصی که با خلوص نیت رو به درگاه خدای متعال می آورند، در زمان گرفتاری به مشکلات و سختی‌ها در مسیر حق استوار مانده و در برابر رنج ها و مصائب استقامت نشان می دهند. بدین جهت القا خالق یکتا به بندگان مومن پایبندی بر اعمال صالح و جدیت در نماز و کارهای پسندیده است.

مولانا بدری کسب رضایت الله متعال را نتیجه استقامت مسلمانان در برابر گرفتاری ها و مصائب دنیوی خواند و بیان نمود: قرآن کریم، بندگان مومن را مخاطب قرار داده و می فرماید، از مشکلات و سختی ها در خوف و هراس نباشید. هراس و دغدغه انسان باید نسبت به گذشته و آینده خود باشد و خوش خبری شامل حال کسانی می شود که بهشت انتظارشان را می کشد.
هنگامی که مومنین در دوران وقوع بیماری رو به آسمان کرده و بسوی رب خود تضرع و استغفار کنند این موضوع را نشان می دهد که سرزمین شان به بیماری مبتلا شده است. مسلمانی که به جنگ بیماری می رود اگر بخاطر ابتلا به آن فوت شود به مقام شهید نائل می آید. چه بسیار اصحاب رسول اکرم صلی الله علیه واله وسلم مانند ابوعبیده بن جراح بودند که بخاطر ابتلا به بیماری طاعون به درجه شهادت رسیدند.

معاون آموزشی دارالعلوم زاهدان تاکید کرد: خدای متعال بیماری را برای بندگانش عذاب قرار نمی دهد، بشرط آنکه شخص مومن عامل به انجام دستورات الهی باشد. ولی اگر کسی از داخل امت اسلامی از فرامین اسلامی فرمان نبرد هر بیماری برای وی در حکم عذاب خواهد بود‌. پس باید بدانیم که کرونا و امراض دیگر به این منظور نازل نمی شوند که ما آنها را به تمسخر گرفته و شوخی های نابجا به زبان آوریم.

مولانا بدری شیوع ویروس کرونا را مایه عبرت همه آحاد مسلمان برشمرد و ادامه داد: از لحظه پیدایش این بیماری ناشناخته از ثواب عبادات ارزشمندی مانند نماز جمعه و جماعات، خواندن نمازهای یومیه در مساجد محلات و از برگزاری مراسم های جشن و شادی بی نصیب شده ایم. انجام هر مراسمی آمار مبتلایان به بیماری کرونا را افزایش می دهد.

این عالم اهل سنت تصریح نمود: امروز شخص حتی نمی‌تواند با برادر خود مصافحه کند. مسلمانان ناگریز به فاصله گرفتن از هم شده اند. در چنین شرایط می بایست ترس از الله پیشه کرده و بخاطر گناه هایی که در گذشته مرتکب شدیم اظهار توبه و ندامت کرده و یقین بدانید که از آزمون و امتحان بیماری کرونا سربلند بیرون خواهیم آمد.

مولانا بدری به نقل از قرآن کریم تاکید کرد: آنچه که در غالب مصیبت شامل حال مردم می شود به طرز عملکردها و رفتارها بستکی دارد. البته خدای متعال بندگانش را برای هر عملی تنبیه نمی کند و بسیاری از اعمال را مورد عفو و بخشش خود قرار می دهد. هر اتفاقی که از نوع امراض و بیماری در زمین رخ می دهد برای کافران عذاب است، اما برای کسانی که درخواست بخشش از باریتعالی را دارند ولو اینکه در اثر بیماری به سرای باقی بشتابند آزمون و امتحان بحساب میاید. بدانید توفیق ابدی شامل افرادی می شود که خدای متعال را ناظر بر اعمال و کردار خود ببینند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن