اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

جامعه‌ بدون حق و عدالت، جامعه سالم نخواهد بود.

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت سراوان مردم را در مبارزه با فساد همراه قوه قضائیه خواند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت خطیب نمازجمعه اهل‌سنت سراوان با بیان اینکه عدالت یکی از محوری ترین موضوعات دین اسلام است، عدم تحقق حق و عدالت را موجب فساد و تباهی عنوان نموده و گفت: تحقق و اجرای عدالت از مهم‌ترین وظایف و مسئولیت ها و ماموریت پیامبران الهی است. الله متعال در قرآن کریم از جمله فلسفه و هدف بعثت پیامبران را تحقق عدالت فرموده و ماموریت آنان را روشنگری و دعوت مردم جهت اجرای عدالت معرفی می کند، این مسئله بیانگر این معناست که عدالت یکی از محوریترین موضوعات دین اسلام بشمار می رود.

مولانا ساداتی تصریح کرد: یقیناً جامعه‌ بدون حق و عدالت یک جامعه سالم نبوده و بلکه به فساد و تباهی کشیده خواهد شد. اجرای عدالت نسبت به همه انسان ها حق طبیعی و خدادادی هر انسان است که بدون توجه به رنگ، نژاد و مذهب و دین و خویشاوندی برای همه یکسان باشد و در نظام قضایی اسلامی تمام طبقات و افراد جامعه برابر هستند.

وی در ادامه عنوان نمود: حضرت علی رضی الله عنه اصلاح مردم و کشور را وابسته به اقامه عدل و حدود الهی بیان فرموده اند که حکومت برای ایشان بدون اقامه عدالت و گرفتن حق مظلوم هیچ ارزشی ندارد. قوه قضاییه نیز جایگاه عدالت و پناهگاه ملت و تکیه گاه مظلومان جامعه است به گونه ای که مردم به راحتی بتوانند با مراجعه به دستگاه قضایی حق خود را بگیرند.

امام جمعه اهل سنت سراوان خاطرنشان ساخت: اگر عدالت تحقق یابد مفاسد برچیده خواهد شد. افراد ناصالح از دست اندازی به مراکز حیاتی جامعه دستشان کوتاه خواهد شد و افراد صالح در مراکزی که شایسته آن هستند قرار خواهند گرفت تا جایی برای مفاسد و مفسدان اقتصادی که فضای کسب و کار و زندگی و معیشت مردم را مختل کرده اند نباشد و اینکه مظلومان میتوانند به حق خود برسند.

مدیر دارالعلوم سراوان با اشاره به روز قوه قضاییه اظهار داشت: اقدامات صورت گرفته و در حال انجام دستگاه قضایی در مبارزه با فساد اداری و مفاسد اقتصادی موجب رضایت و اعتماد بیشتر مردم شده و قابل تقدیر است. مردم در مبارزه با فساد همراه قوه قضاییه هستند تا با استعانت به پروردگار و با قضات پاک و متعهد و پشتوانه مردمی؛ چهره های آلوده و تظاهر به تقوا را که با فساد مرتکب اخلال در نظام اقتصادی کشور شده اند بدون مماشات و إغماض به میز محاکمه باید نشاند.

مولانا ساداتی تاکید کرد: پاسداری از حقوق مردم و احقاق حق ستمدیدگان و یاری رساندن مظلومان رمز موفقیت کارکنان و مدیران قضایی است و برای این مجموعه به ریاست قوه قضائیه در احقاق حقوق فردی و اجتماعی و رسیدگی عادلانه دعای موفقیت داریم. اساس شکل گیری جامعه اسلامی بر اساس عدالت است، زندگی مردم در فقر و از طرفی اختلاس‌های نجومی و کاخ نشینی با دستاوردهای انقلاب و جامعه اسلامی همخوانی ندارد تا زمانیکه اعتماد متقابل ملت و دولت باشد توطئه‌های دشمن کارساز نمی شود.

امام جمعه اهل سنت سراوان ادامه داد: تبعیض و بی عدالتی و مفاسد اداری و رانت خوری در بخش هایی از جامعه و یا برخی از سازمان و ادارات وجود دارد، اما نباید این موضوع را به کل جامعه و نظام ربط داد. هر کسی در هر پست و لباسی که در فساد و همراهی با مفسدان نقش داشته به عدالت سپرده شود، چرا که وضعیت نابسامان امروز ، معیشت مردم و گرانی و بی ارزشی پول ملی نتیجه فساد و بی مسئولیتی عده ای از اینچنین افراد است. مقام معظم رهبری مکررا به مسئولان متذکر شده اند که باید با مفسدان دانه درشت و قاچاقچیان واقعی باید بدون ملاحظه برخورد نمود.

مدیر دارالعلوم سراوان همچنین قضاوت را مهم و با فضیلت و نیز سنگین و خطیر دانست و گفت: رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم قضاوت با انصاف در میان دو شخص را از عبادت هفتاد سال بافضیلت تر فرمودند و در روایتی از آنحضرت از سه قاضی دو قاضی به جهنم و یک قاضی به بهشت می رود، آن قاضی که دانسته حکم ناحق می دهد دوزخى است، قاضی که حق نمی داند و نادانسته حکم ناحق دهد نیز دوزخى است و اما قاضی که دانسته حکم به حق دهد بهشتى می باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن