اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

حکم ذبح قربانی در صورت عدم اقامه نماز عید قربان

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت بندرترکمن قربانی کردن دام در صورت عدم برگزاری نماز عید را تنها بعد از زوال آفتاب جایز دانست.

به گزارش آوای سنت، قربان محمد آخوند اونق در این باره گفت: اگر امام بنا به هر عذری نتواند نماز عید قربان بخواند، قربانی کردن در روز اول عید تنها بعد از زوال خورشید جایز می شود.

وی با بیان اینکه امسال عید سعید قربان شرایط ویژه ای را تجربه می کند، افزود: به دلیل وجود بیماری کرونا و جلوگیری از شیوع بیشتر آن، بنا به تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا، نماز عید قربان اقامه نخواهد شد.

آخوند اونق در توضیح بیشتر، اظهار داشت: با توجه به عدم برگزاری نماز عید قربان به دلیل شیوع بیماری کرونا، قربانی کردن در روز اول عید قربان بعد از زوال آفتاب یعنی از حدود ساعت یک بعد ازظهر به بعد جایز است.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن تاکید کرد: اگر امام بنا به عذری نماز عید قربان را نخواند، مردم نمی توانند قربانی کنند، مگر تا وقتی که زوال آفتاب که حدود ساعت یک ظهر به بعد می باشد، برسد و سپس بعد از آن می توانند قربانی کنند.

آخوند اونق درباره انجام ذبح در روزهای بعد تصریح ورزید: در روز دوم و سوم عید قربان، قربانی کردن برای مردم در هر ساعتی از شبانه روز بلامانع بوده و خالی از اشکال است.

این عالم اهل سنت یادآور شد: این روزها شاهد شیوع مجدد بیماری کرونا در سطح شهرستان و استان هستیم. همه وظیفه داریم نکات بهداشتی را رعایت کرده به دستورات ستاد ملی کرونا گوش فرا دهیم تا هرچه زودتر این بیماری منحوس از بین برود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن