اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

خبرنگاران با مطالبه گری از مسئولان صدای مردم باشند

آوای سنت : دانستن و دسترسی آزاد اطلاعات و گفتن از حقوق اولیه است.. خبرنگاران با مطالبه گری از مسئولان صدای مردم باشند.
امام جمعه اهل سنت سراوان با بیان اینکه دانستن و دسترسی آزاد اطلاعات و گفتن از حقوق اولیه است ، رسالت خبرنگاران و اصحاب رسانه را بیان مشکلات و واقعیت های جامعه در جهت اصلاح امور و مبارزه با مفاسد دانست و همچنین حمایت عملی از اهل قلم و اندیشه را تضمین آزادی های قانونی و نیاز جامعه بیان کرد.

مولانا سید عبدالصمد ساداتی در فرازی از خطبه های نمازجمعه اهل سنت سراوان (۱۷ مرداد۱۳۹۹) در اشاره به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت : دانستن واقعیتها و دسترسی آزاد به اطلاعات و گفتن از ابتدایی ترین حقوق انسانی است و الله متعال در قرآن کریم به قلم و آنچه می نویسد قسم یاد نموده است و بر سخن راست و درست و واقعی تاکید شده است.

امام جمعه اهل سنت سراوان تصریح کرد : خبرنگاران باید بدنبال بیان دردها و مشکلات مردم باشند و از مسئولان مطالبه گری نمایند ، لازم است خبرنگاران مطبوعات و رسانه ها بیش از پیش به مشکلات در حال افزایش و ظرفیتهای مناطق محروم بپردازند تا مسئولان برای رفع این معضلات اقدام نمایند.

مولانا ساداتی خاطرنشان ساخت : نقش خبرنگاران و فعالان رسانه در جامعه حائز اهمیت است ، چرا که با نشر مشکلات و واقعیت های جامعه و بیان مسائل و نیازهای مردم ؛ صدای ملت و رابط بین مردم و مسئولان هستند تا از تبعیض و فساد جلوگیری شود و این خدمتی بزرگ برای جامعه است.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زنگیان سراوان افزود : خبرنگاری از امور مهم و در عین حال با سختی ها و مشکلات همراه است ، امنیت شغلی و تحقق آزادی های مشروع ازدغدغه‌های مهم این قشر است که مسئولین تضمین آزادی های قانونی اهل قلم و اندیشه را که با هدف اصلاح و پیشرفت جامعه به فعالیت می پردازند مورد حمایت عملی و تشویق قرار دهند تا در نقد و انتقاد سازنده و اطلاع رسانی مفاسد هیچگونه دغدغه ای نداشته باشند.
مولانا ساداتی بیان نمود : خبرنگارانی که به شناسایی و راه حل مشکلات و معضلات جامعه کمک می نمایند نباید مورد ملامت و سرزنش قرار گیرند از آنجا که خبرنگار رسالت سنگینی را بر دوش گرفته است و با ثبت و ضبط اخبار و وقایع و رویدادها و شفاف سازی در زمینه های مختلف اقتصادی ، تاریخی ، سیاسی و فرهنگی و در مکانهای مختلف که احیانا با عدم امنیت شغلی و جانی مواجه می شود ایثارگرانه در جهت خدمت به ملت و کشور خود قدم برمی دارند و این اقدامات موثر قابل تحسین و تقدیر است.

مولانا سید عبدالصمد ساداتی در ادامه طی سخنانانی در اشاره به انفجار مهیب و تاسف بار اخیر لبنان گفتند : انفجارهای وحشتناک در بیروت که چندین هزار کشته و زخمی و مفقودی و خسارات مالی فراوان بهمراه داشت حادثه ای تلخ و اندوهناک است .

امام جمعه اهل سنت سراوان ابراز داشت : این حادثه را به مردم و دولت لبنان ، خانواده های مصیبت دیده و تجمع علماء مسلمین لبنان تسلیت می گوییم و هرگونه سهل انگاری و یا سوء قصد و شیوه تروریستی که باشد و موجب این حادثه تلخ و مصیبت بار و بسیار خطرناک بوده، محکوم است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن