مذاهب و خطبه ها

احترام و محبت نسبت به پیامبر (ص) از همه ارزش ها والاتر است

آوای سنت : آخوند عبدالکریم جاور ، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس درخطبه های نمازجمعه (۱۰آبان۹۸) ضمن توصیف اجمالی رسالت و شخصیت پیامبر گرامی اسلام اظهار داشت: حضرت محمد (ص) بر اساس آیات متعدد قرآن از مقام عبودیت و معنویت و نیز جایگاه شفاعت و بندگی ویژه ای در نزد الله متعال برخوردارند و به همین جهت احترام و دوستی نسبت به پیامبر از همه ارزش های دنیا والاتر است.

آخوند عبدالکریم جاور تصریح کرد: رسول خدا شریعت پاک و سنت های ناب و ارزشمندی برای ما مسلمانان از خود بر جایی گذشته. قبول و عمل به این شریعت و سنت ها یعنی احترام و دوستی نسبت به حضرت محمد(ص)است.

وی افزود: با توجه به آنچه در قرآن کریم از مقام پیامبر (ص) آمده وظیفه ماست که با تفکر در آیات و سنن ایشان و شناختن این مقام، زمینه انس خود با شخصیت و رهنمودهای آن پیامبر بزرگ را فراهم کنیم.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس در بخشی از سخنان خود به اهانت اخیر نویسنده هندو در بنگلادش به ساحت مقدس پیامبر در فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان اسلام با توهین به پیامبر، آیات و احکام الهی بدنبال سست کردن ایمان و عقیده و نیز تضعیف جایگاه پیامبر (ص) در میان مسلمان و بخصوص نسل جوان هستند.

آخوند عبداکریم جاور تصریح کرد: خشم و تظاهرات هزاران مسلمان در بنگلادش، کشته شدن ۴ تن و زخمی شدن حدود ۵۰ نفر از مسلمانان در اعتراض به مطالب موهن آن نویسنده، نشانگر میزان عشق و محبت مردم مسلمان نسبت به پیامبر گرامی است.

وی یادآور شد: هر میزان از احترام و دوستی ما نسبت به پیامبر (ص) کاسته شود، نشانگر این است که همان میزان از اهمیت احکام و شریعت در ما کاسته شده است.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با اشاره به خطر رسوخ فرهنگ غرب در جامعه و توسعه آن بین جوانان اظهار داشت: امروز جامعه گرفتار مشکلات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و دردهای بسیاری است، وضعیت عمومی جامعه و برپایی جشن ها و عروسی ها بیانگر نفوذ و رشد فرهنگ غرب در جامعه است.

جاور تصریح کرد: امروزه یکی از مهمترین مسائل جامعه ما مسئله حجاب است. آزادی که سردمداران غرب بدنبال آن هستند چیزی جز بردگی، برهنگی و وحشیگری نیست.

وی از مومنین خواست؛ سعی کنید در ایمان و عمل به احکام اسلام قوی و ثابت قدم باشید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن