مذاهب و خطبه ها

استقامت و پایداری دربرابر سختی ها و مشکلات

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت بیرجند درمراسم نماز جمعه ۲۹ آذر ماه پیرامون استقامت در دین به سخنرانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار آوای سنت ، مولانا غلام حیدر فاروقی در ابتدای بیانات خود با اشاره به نیاز مبرم مسلمانان به مقوله دین گفت: امروز دین لازمه امت اسلامی است تا مومنین بتوانند مقابل مشکلات و مصیبت هایی که در قبال دین داری وجود دارد استقامت و پایداری و صبر داشته باشند.

وی افزود: درشرایط کنونی می بینیم که مسلمین درسخت ترین و دشوارترین شرایط زندگی می کنند. کشتارهای بیرحمانه همچنان درجهان ادامه دارد. اشغال سرزمین های اسلامی توسط کفار و استعمارگران و هجمه های فرهنگی برعلیه اسلام و مسلمانان درشبکه های ماهواره ای و فضاهای مجازی و تبلیغات سوء بر علیه اسلام و مسلمانان توسط دشمنان اسلام از از جمله آنها بشمار می روند. همه این ها دست به دست هم دادند تا اینکه اسلام در وضعیت حال حاضرباقی بماند.

مولانا فاروقی ادامه داد: یکی از اهداف دشمنان اسلام به انحراف کشیدن نسل جوان و ایجاد فاصله بین آنها با دین است تا ازاین طریق بتوانند قشر فعال ما را به سوی فحشا و فساد بکشانند، حال آنکه پیشرفت هرجامعه بستگی به تقوا و دیانت جوانان آن دارد. به همین خاطر خداوند متعال درقرآن کریم ونبی مکرم اسلام در احادیث مقام و جایگاه جوانان را بیان کرده اند.

سن جوانی بزرگترین سرمایه ی انسان است و دشمنان برای بد نام کردن اسلام و برای اینکه جوانان از اسلام متنفرشوند، تبلیغات وسیع و هزینه های هنگفتی را برای جلوگیری ازگسترش اسلام درغرب انجام می دهند. استقامت در دین بسیار مهم است. خصوصا در این زمان که دین دار بسیار دشوار می باشد. پایبند بودن به فرائض و واجبات و پای بند بودن به دستورات خدای متعال و پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله وسلم دشوار از جمله اعمال دشوار شناخته می شوند.

مدیر حوزه علمیه الصدیق بیرجند با یادآوری اینکه مسلمان بخاطر دین و اعتقاداتشان شکنجه و کشته می شود اظهار داشت: باریتعالی فرمایش می دارد، کسانی که گفتند پروردگار ما خدا است باید در دین استقامت و پایداری داشته باشند. ما در دورانی زندگی می کنیم که دین مورد تمسخر و استهزاء قرار گرفته است و جوانان روز به روز رو به انحراف و بی دینی روی می آورند. بنا به فرمایش نبی مکرم محله هایی که درمساجد آن نماز خوانده نشود و در خانه هایی که قرآن ها روی طاقچه قرار بگیرند از جایگاه و منزلت رفیع در پیشگاه الهی به دور خواهند ماند. قرآن امراض روحی و روانی را شفا داده و اعتقاد به آن می تواند بیماری های جسمانی را از انسان دور گرداند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند بیان نمود: هدف مسلمان باید رضایت خدا باشد. امر به معروف و نهی از منکر را بدون هیچ ترسی باید انجام داده و سخن حق بگوید. انسان نباید به بهانه های مختلف نماز را ترک کند. کسی که نماز را بر پا می دارد در واقع دین را زنده کرده است، لذا نباید در نمازهای خود کوتاهی کنیم و باید استقامت داشته باشیم. بهترین مسلمانان از نظر ایمان کسانی هستند که اخلاق آنها از همه نیکوترباشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن