مذاهب و خطبه ها

اقدام احمقانه ترامپ در سرزمین فلسطین ظلم قرن بود

آوای سنت : مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به اقدام اخیر ترامپ مبنی بر “معامله قرن” و رونمایی از نقشه جدید سرزمین فلسطین آن را احمقانه و ظلم بزرگی در حق مسلمانان دانستند و از سکوت و بی تفاوتی برخی از مدعیان حقوق بشری انتقاد کردند.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اهل سنت آزادشهر، مولانا گرگیج در بخشی از اظهارات خود در مراسم نمازجمعه ( ۱۱ بهمن ۹۸) تصریح کردند: مسئله ای که اخیرا رخ داد این بود که ترامپ سرزمین فلسطین را معامله و به صهیونیست ها واگذار کرد و آن را “معامله قرن” نامید و از نظر من نه تنها معامله قرن نیست بلکه بدترین ظلم قرن محسوب می شود.

ایشان با بیان این که ” ترامپ انسانی بی تدبیر و بدون تفکر است” به حماقت های ترامپ در دوران ریاست جمهوری وی اشاره کردند و گفتند: حماقت اول ترامپ در دوران ریاست جمهوری اش این بود که از برجام خارج شد، دومین حماقت وی اعلان قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بود که واقعاً برای مسلمانان اتفاقی سخت بود.

مولانا گرگیج ادامه دادند: یهودیان را از کشورهای مختلف گرد هم آوردند که جمعیت شان به اندازه دو میلیون هم نمی شود و آن ها را در سرزمین فلسطین (قبله نخست مسلمانان) جای دادند و ترامپ، قلب و نور چشم مسلمانان را به عنوان پایتخت یهودیان قرار داد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: حماقت سومش دستور ترور سردار سلیمانی بود، یک رییس جمهور هرگز دستور ترور نمی دهد و حماقت چهارم وی معامله ی قرن است که فلسطین را به یهودیان واگذار کرده و فقط باریکه نوار غزه را به عنوان سرزمین مسلمانان اعلام کرده است که منطقه بسیار کوچکی می باشد.

عالم سرشناس اهل سنت کشور با انتقاد از بی تفاوتی مدعیان حقوق بشر خاطرنشان ساختند: کسانی که ادعای حقوق بشر دارند کجایند؟! آیا حقوق بشر این است که زمین های مردم را مصادره کنید، یهودیان را مسلح کنید و به جان مسلمانان بیندازید؟ اگر ترامپ واقعاً دلسوز یهودیان آن منطقه است برای شان در خاک کشور خود، ایالتی را به آنان واگذار کند تا مستقل باشند اما اجازه ندارد که خانه و موطن شهروندانی را به زور از آنان تصاحب کند و با دیگران معامله کند.

ایشان تأکید کردند: امروزه غربی ها با مکر و نیرنگ خود، مسلمانان را به جان یکدیگر انداختند؛ آنها این جنگ ها را در خاورمیانه به راه انداختند تا برای خود سرمایه گذار کنند،عربستان، یمن را بمباران می کند و از آن سو یمن، تأسیسات عربستان را تخریب می کند و این بین افراد بی گناه زیادی کشته می شوند؛ اگر در کشورهای سوریه، عراق و یا افغانستان مسلمانی کشته می شود سرمنشأ آن به شیطنت های امریکا و غربی‌ها ئذ منطقه بر می گردد.

مولانا گرگیج در ادامه به توطئه غربی ها پرداختند و اظهار داشتند: جنگ و درگیری بین مسلمانان سبب نابودی سه قوای آنان از جمله نیروی انسانی، سرمایه های مسلمانان و سرمایه های طبیعی همچون نفت و زیر ساخت های آنان می شود و سرمایه های خاورمیانه را غربی های و امریکایی چپاول می کنند که هیچ تعلقی به آنان ندارد.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور افزودند: “اختلاف بینداز و حکومت کن” شعار همیشگی غربی ها بوده است و این شکاف ها را امروز بین عجم و عرب، شیعه و سنی و سایر اقشار جامعه ایجاد کرده اند و خودشان نظاره گر این آوردگاه هستند، بارها تأکید کرده ام که کشورهای اسلامی می بایست اختلافات خود را کنار گذاشته و یک ارتش نظامی متحد و بزرگی را تشکیل دهند و مسلمانانی که در کشورهای مختلف گرفتار ظلم و جنایت کفار هستند را نجات دهند.

اسباب دنیا وسیله ای برای کامیابی در آخرت است

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر پس از تلاوت آیه ۱۴ آل عمران بیان داشتند: لغت متاع در ریشه عربی به معنای پارچه ی چرب و کهنه ای است که با آن ظروف کثیف و چرب را تمیز می کنند.

مولانا گرگیج در ادامه خاطرنشان ساختند: یهودیان در عصر پیامبر (ص) برای متاع دنیا که شامل زنان زیبا و ثروت دنیوی ایمان نیاوردند که این آیه نازل شد و خداوند فرمودند: محبت زن، فرزند، طلا، نقره، مرکب ها، احشام و زمین و زراعت اسبابی برای رسیدن به آخرت است.

ایشان در پایان این بخش با تأکید بر تقوای الهی ابراز داشتند: اگر انسان با مال و ثروت دنیوی آخرت خود را تضمین کند کامیاب می شود؛ در بهشت، فقر، مریضی، پیری و مرگ وجود ندارد. رسول الله (ص) فرمودند: از دنیای شما سه موضوع خوشبویی، زنان صالحه و نماز را که نور چشمم در آن می باشد را دوست دارم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن