مذاهب و خطبه ها

امتحانات الهی خالی از حکمت نیستند

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت خاش وقوع حوادث سیل در استان سیستان و بلوچستان را امتحان الهی دانست.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، شیخ القرآن مولانا محمدعثمان قلندرزهی در خطبه های نماز جمعه ۲۷ دیماه مسجد جامع الخلیل خاش با اشاره به حوادث سیل بلوچستان گفت: رحمت های الهی خالی از حکمت نیستند بر فیصله خداوند راضی باشیم و هرگز داد و فریاد نزنیم.

وی افزود: سیل بلوچستان آزمایش خداوند متعال است که به عظمت او پی برده و او را بیشتر یاد کنیم. باریتعالی حوادث را می آورد تا پیوند برادری و اخوت بین مسلمانان برقرار کند و فاصله ها را بردارد.

مولانا قلندرزهی با بیان اینکه مردم کمک بیشتر خود را به سیل زدگان در بخش لوازم خانگی و مواد خوراکی اختصاص دهند اظهار داشت: الله ذوالجلال رحمت های آسمانی را نازل فرموده است و بعد ازسال ها خشکسالی، باران فراوان در این سرزمین و کشورهای همجوار نازل کرده است. بدانید که رحمت های الهی خالی از حکمت نیستند.

باران رحمت خداوند است چه باریدن در دریا و چه صحرا، دشت، کوه ها و گاهی بسیاری از امور به ظاهر شاید نقصان به بار بیارد مانند سیل که در نقاط مختلف بلوچستان آمده است. ظاهراً نقصانات و تلفاتی مالی و بعضی جاها جانی رخ داده است اما در حقیقت اینها رحمت، برکت و آبادی هستند.

امام جمعه اهل سنت خاش یادآور شد:رحمت های الهی خالی از حکمت نیستند. آفات و بیماری های زیادی به سبب باران دور می شوند و میکروب هایی که در فضا و زمین هستند به وسیله بارندگی از بین می روند. پس بر فیصله پروردگار یکتا راضی باشیم و هرگز لب به شکایت نگشاییم..خود را دارد.

خداوند متعال در تمام امور خیر، حکمت و منافع برای اهل زمین گذاشته است. لذا باید شکرگذار نعمت هایش باشیم. چرا که الله متعال خیرخواه بندگانش است و صبر کنیم و راضی بر فیصله او باشیم و هرگز شاکی نشویم و داد و فریاد نزنیم.

مولانا قلندرزهی تاکید کرد: هر امری مستقیما از جانب او می باشد و هیچ واسطه و دلیل دیگری وجود ندارد. سیل بلوچستان آزمایش خداوند است که به عظمت او پی برده و او را بیشتر یاد کنیم. در قرآن کریم آمده است، باریتعالی بندگانش را آزمایش می کند و حالات مختلف را پدید می آورد تا او را مورد امتحان قرار دهد. اتفاقات امتحان الهی هستند و در اینگونه مواقعه فقط باید متوجه الله ذوالجلال شویم.

وقتی عجایب قدرت الهی نظیر باران، سیلاب، کوه ها و دریاها را می بینیم باید پی به عظمت خلفت ببریم. به یاد بیاوریم که خداوند متعال چه ذات عظیم و قادر و توانا است.
این عالم اهل سنت تسریح نمود: هر قطره باران را فرشته ای می آورد و بیانگر این نکته است که پروردگار چقدر فرشته در آسمان دارد. خداوند متعال، باران سیل و نهر از آسمان نمی آورد، بلکه با نظم گاهی نرم و گاهی شدید توسط ملائکه .بر زمین می باراند. بنابراین اینها همه نشانه های قدرت خداوند متعال هستند. حکمت در کارهای خداوند زیاد است. به بعضی نقصان می دهد و بندگان خود را بیدار می کند که به سبب آن غیرت، حس دینی و اسلامی، اخوت و انسانیت را به وجود آورد. امروز می بینیم که سرتاسر کشور نسبت به سیل زدگان بلوچستان به حرکت درآمده اند و بخصوص مردم استان برای کمک رسانی به مناطق سیل زده بسیج شده اند. لذا خداوند این حالات و حوادث را به وجود می اورد تا فاصله ها برداشته و در میان امت اسلامی پیوند اخوت و برادری حاکم شود.

مولانا قلندرزهی خاطرنشان ساخت: وسعت خرابی و نقصان سیل زیاد بوده است و مردم سعی کنند کمک بیشتر خود را در بخش وسایل خانگی و خوراکی را مورد توجه فرار دهند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن