مذاهب و خطبه ها

تقوای مومن با صداقت و ترس از گناهان کامل می شود

آوای سنت : آخوند عبدالباسط نوری زاد ، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس درخطبه های نماز جمعه (۲۷ دیماه ۹۸) گفت: تقوی مومن با صداقت در کلیه امور زندگی، ترس از الله متعال و عقوبت گناه کامل می شود.

آخوند عبدالباسط نوری زاد اظهار داشت: در شریعت اسلام و سنن پیامبر(ص) بر صداقت و تعهد در گفتار و عمل، بخصوص در معاملات و مبادلات تجاری بسیار تاکید شده است.

وی گفت: متاسفانه امروزه سستی در تعهدات، تزویر و خیانت در جوامع، و بطور کلی صداقت قلبی بین مردم نسبت گذشته کمرنگ تر شده و افزایش اینگونه اعمال غیر انسانی و شرعی از نشانه های آخرالزمان است.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس با بیان حدیثی از پیامبر (ص) اظهار داشت: رسول الله می فرمایند؛ چنانچه در زندگی شش توصیه من را ضمانت و رعایت کنید، من نیز ورود به جنت را بر شما ضمانت می کنم .

آخوند نوری زاد شش توصیه حضرت محمد (ص) را؛ راستگویی – وفای به عهد- امانتداری – پاکدامنی – چشم بستن از حرام و گناه و دست کشیدن از کسب مال نامشروع بر شمرد.

وی تصریح کرد: چنانچه کسی این شش توصیه را که ریشه ی آن، صداقت در کردار، گفتار و عمل در زندگی ست رعایت کند فردی متقی بوده و رسول الله (ص) ورود وی به بهشت را ضمانت کرده است .

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در انتهای سخنان خود ضمن اشاره به افزایش شیوه های نوین دزدی و کلاهبرداری در جامعه از تلاش ها و زحمات شبانه روزی عوامل نیروی انتظامی در پیشگیری و کشف جرائم در شهرستان گنبدکاووس تقدیر و تشکر کردند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن