مذاهب و خطبه ها

در ایام تبلیغات انتخاباتی از “دروغ” و “افترا” اجتناب شود

آوای سنت : شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در فرازی از سخنان‌شان در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان (۲۵ بهمن ۱۳۹۸)، با اشاره به فرارسیدن ایام تبلیغات انتخاباتی یازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی، ضمن توصیۀ همگان بر لزوم پایبندی به مکارم اخلاقی، کاندیداها و هواداران آنان را از “افترا” و “دروغ” علیه همدیگر برحذر داشتند.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید خاطرنشان کردند: در ایام تبلیغات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی قرار داریم. متأسفانه در چنین ایامی تهمت و دروغ و افترا علیه یکدیگر زیاد صورت می‌گیرد.

ایشان خاطرنشان کردند: متأسفانه در جامعۀ ما بداخلاقی زیاد شده و مکارم اخلاقی سقوط کرده است، درحالی مسلمانان که تعالیم قرآن و سنت را در اختیار دارند باید معلم اخلاق باشند و به‌گونه‌ای رفتار کنند که دیگران از آنها الگو بگیرند. بداخلاقی بزرگترین خطری‌ست که جامعۀ اسلامی و جامعۀ بشری را تهدید می‌کند.
خطیب جمعه زاهدان ادامه دادند: در زمان تبلیغات انتخاباتی نباید دروغ گفته شود و وعده‌های دروغین داده شوند و یا اینکه علیه دیگران تهمت و افترا بزنیم.

دولت چین به ظلم علیه مسلمانان این کشور پایان دهد
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامۀ سخنان‌شان به موضوع شیوع ویروس کرونا در چین اشاره کردند و گفتند: ما بسیار متأسفیم که مردم چین به بیماری ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بسیاری از مردم چین به این بیماری مبتلا هستند و تمام پروازهای تجاری و غیرتجاری به این کشور لغو شده‌اند و سیستم زندگی مردم در این کشور مختل شده است.

ایشان ادامه دادند: یقین و گمان غالب ما این است که شیوع این بیماری در چین نتیجۀ ظلمی‌ست که دولت این کشور علیه اقلیت مسلمان به‌ویژه در استان مسلمان‌نشین سین‌کیانگ مرتکب شده است.
مدیر دارالعلوم زاهدان افزودند: دولتمردان چینی مسلمانان را به خاطر پایبندی به مسائل اعتقادی مورد ظلم و اجحاف قرار دادند و حقوق بشر را در این کشور زیر پا گذاشتند. ظلم بر بندگان آفت و قهر و غضب الله تعالی را به دنبال دارد.

مولانا عبدالحمید تصریح کردند: پیام ما به مردم و دولت چین آن است که به ظلم علیه مسلمانان این کشور پایان بدهند و مسلمانانی را که در اردوگاه‌های اجباری زندانی و فرزندانی را که از خانواده‌هایشان جدا کرده‌اند، آزاد کنند.
ایشان «آزادی دینی و مذهبی» را حق هر انسان دانستند و گفتند: این حق هر انسانی‌ست که در انتخاب دین و عقیده آزادی داشته باشد و هیچ‌کسی حق دخالت در این موضوع را ندارد. منشور حقوق بشر سازمان ملل بر آزادی‌های دینی و مذهبی تصریح دارد و بر اساس این منشور؛ همه در مسائل دینی و مذهبی خود آزادند و کسی نمی‌تواند به‌خاطر این مسائل بر انسان‌ها فشار وارد کند.

مولانا عبدالحمید تاکید کردند: دولتمردان چین در سیاست‌های خودشان درخصوص مسلمانان این کشور تجدیدنظر کنند. اگر دولت چین مسلمانان این کشور را از زندان‌ها آزاد کند و به ظلم در حق این مسلمانان پایان دهد ما و سایر مسلمانان برای رفع عذاب کرونا از این کشور دعا می‌کنیم تا این عذاب الهی از سر مردم و کشور چین برداشته ‌شود و مردم این کشور به کار و زندگی عادی خودشان برگردند.

فعالیت «جماعت تبلیغ» یکی از بی‌آلایش‌ترین کارهای دینی و اصلاحی است
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در بخش پایانی سخنان‌شان با اشاره به تصمیم بعضی از کشورها مبنی بر ایجاد محدودیت در فعالیت «جماعت تبلیغ»، خاطرنشان کردند: متاسفانه شنیده می‌شود که در بعضی از کشورها تصمیم‌های عجولانه‌ای در مورد جماعت دعوت‌وتبلیغ اتخاذ می‌شود و با این جماعت مخالف می‌شود، درحالی‌که یکی از بهترین فعالیت‌ها در قرن اخیر در جامعۀ اسلامی کار «جماعت دعوت‌وتبلیغ» است.

ایشان افزودند: کار جماعت تبلیغ نه‌تنها بر خلاف سنت نیست، بلکه هدف و انگیزۀ اصلی این جماعت آن است که مسلمانان به قرآن و سنت و عمل به شریعت برگردند. شعار این جماعت آن است که ابتدا خودِ فرد به دین عمل کند و سپس دیگران را هم به عمل به دین توصیه کند و دعوت بدهد.

مولانا عبدالحمید تصریح کردند: فعالیت جماعت تبلیغ یکی از بی‌آلایش‌ترین کارهای دینی است که کارش صرفاً اصلاحی‌ست و هیچ دخالتی در سیاست و مسائل سیاسی ندارد.
مدیر دارالعلوم زاهدان تاکید کردند: تصمیماتی که بعضاً علیه جماعت تبلیغ اتخاذ می‌شوند بیانگر بی‌اطلاعی و ناآگاهی تصمیم‌گیران از اهداف و فعالیت‌های این جماعت است. جماعت تبلیغ یکی از راه‌های حق است و مخالفت با راه و مسیر حق از جانب هر کسی که صورت بگیرد، تبعات و نقصان و ناراضگی پروردگار را در پی خواهد داشت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن