اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مسئولان با جدیت به مشکلات معیشتی جامعه رسیدگی کنند

شیخ قتالی:تلاش فرصت طلبان برای سوء استفاده از مطالبات جامعه

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت بندرعباس تلاش بیشتر دولت را برای حل مشکلات معیشتی مردم خواستار شد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت،شیخ عبدالباعث قتالی در بیانات پیش از خطبه نماز جمعه مورخ ۸/۹/۹۸ در مسجد جامع این شهر گفت: ایمان راه نجات از سختی ها است. کسی که ایمانش کامل باشد در مقابل سختی ها بردبار شده و برای تحمل مصائب و مشکلات توان مضاعف پیدا می کند. این توان و استقامت بی شک از سوی خداوند متعال است که به بندگان مومن خود ارزانی می بخشد.

وی افزود: کلیه تنگناهای زندگی، درس های مفید و ارزشمندی برای آینده هستند. تنگناها و سختی ها باعث می شوند اشکالاتمان را شناخته و برای رفع آنها تلاش کنیم. مسلما گذشته درس مهمی برای آینده است. بنابراین آنچه به ما هویت و قدرت می بخشد، ایمان به خدای یکتا می باشد. یک فرد مسلمان کامل درمواجه با هر نوع مصیبت و مشکل، ایمانش را از دست نمی دهد.

شیخ قتالی ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیان نمود: مردم در حوزه های اقتصادی و معیشتی مشکل دارند و دولت باید برای رفع آنها و دغدغه های عمومی تلاش دارد. ارگان های مختلف دولتی بعنوان متولی امور می بایست با برنامه ریزی مناسب در زندگی مردم گشایش ایجاد کرده و اندکی از مشکلات عمومی را کاهش دهد.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس یادآور شد: دشمنان در پی سو استفاده از مطالبه گری مردم بوده و قصد دارند اهداف شوم خود را به سرانجام برسانند. از این رو باید از هوشیاری مردم که در مقابل توطئه های اخیر ایستادگی کرده و بار دیگر حمایت خودشان به نظام را ثابت کردند، قدردانی بعمل آید. همچنین از نهادهای امنیتی که اجازه ندادند تا اغتشاش گران برنامه های خود را در شهرهای دیگر پیاده نمایند،تشکر می نماییم.

شیخ قتالی نقش علما در مسائل اجتماعی را مهم دانست و تاکید کرد: علما و ائمه جمعه می بایست طی نشست هایشان با مسوولان در زمینه راهکارهای خروج از مشکلات و مطالبات مردم، توصیه های لازم را به انجام برسانند. علما و ائمه جمعه نقش مهمی را در این زمینه بر عهده داشته و به عنوان کسانی که ارتباط تنگاتنگ با جامعه دارند، می توانند در انتقال سازنده مطالبات به گوش مسوولین موثر باشند. مسلما خرد جمعی باعث می شود تا نظرات مختلف تجمیع شده و راههای مطمئن تری در اولویت اجرایی قرار گیرند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن