مذاهب و خطبه ها

مسئولیت زن مسلمان مهم و حیاتی است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت بندرترکمن ارزش زن در اسلام و تهدیدهای فضای مجازی را مورد توجه قرار داد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، عبدالرحمان آخوند کر در خطبه های نماز جمعه ۱۸بهمن ماه مسجد جامع قبا بندرترکمن (استان گلستان ) گفت: خدای متعال برای بانوان درجه و اهمیت خاصی را در نظر گرفته است که به آن مقام والای مادر گفته می‌شود. باریتعالی برای هر یک از بندگانش امتیاز اختیار نمودن همسر داده است تا بوسیله آن به آرامش برسند. هر زن و مردی که سنت نکاح را اجرا نماید، دوستی و محبت بینشان حاصل خواهد شد. شخصی که همسر اختیار کند به اطمینان و سکون را واقعی را تجربه می کند‌.

وی افزود: زن نیازمند همسری زحمت کش نمازخوان و دست پاک است تا در سایه حمایت وی سال های سال خوشبخت زندگی کند و مرد خواهان زنی پاکدامن می باشد تا در سایه توجهات وی فرزندانی دیندار و مومن تربیت نماید‌. جذابیت زن و وقار مرد باعث می شود تا هر دو به راحتی و سعادت برسند.

آخوند کر اظهار داشت: اگر در خانه ای زن که مدیر امور داخلی را بر عهده دارد، نماز خوان نبوده و شرم و حیا پیشه نکند، خدای متعال وی را از سعادت و آرامش محروم خواهد کرد. این مسئله راجع به مردان نیز صدق می کند و هر مردی بایست ضمن رسیدکی به وظایف روزانه اش، راه تقوا و پرهیزگاری در پیش بگیرد. نبی مکرم صلی الله علیه و آله وسلم می فرماید، فقیر و نیازمند واقعی کسی است که زن پاکدامن و صالحه اختیار نکرده باشد. ایشان همچنین فرمایش می دارد، زنی که در زیر سایه شوهر قرار نگیرد، اگرچه از نظر مال و مکنت بی نیاز باشد، اما به دلیل نیاز او به داشتن شوهر، از لحاظ معنوی جزو قشر ضعیف فقیر و ناتوان جامعه شناخته می شود.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن با بیان اینکه بهترین مطای دنیوی برای مردان و زنان داشتن همسری باتقوا می باشد، تاکید کرد: زن باعث پایدار ماندن نسل می شود. بنابراین یکی از فلسفه های زن به دنیا آوردن بچه هایی است که در آینده امورات مختلف را در دست می گیرند. زنان مومن شایسته تکریم و احترام می باشند و مردان بزرگ و خداشناس کسانی هستند که از مادران خود به نیکی یاد می کنند.

آخوند کر تسریح نمود: مهمترین تاثیر زن باتقوا این است که بچه هایی دیندار به جامعه تحویل دهد. زنی که به مقام والای مادر می رسد دارای مسئولتی بسیار مهم و حیاتی می باشد. این وظیفه ای است که آینده بشر را رقم می زند. قرآن کریم زن را از بیرون رفتن های بیهوده منع می نماید و دستور می دهد در مواقع غیر ضروری در خانه ساکن و در آرامش باشد.

امروز در اقصی نقاط دنیا، زنان مسلمان از قانون الهیرخارج شده و به سرحدات مختلف سفر می کنند. زنان مسلمان به جاهایی می روند که در اختیار حکام کفر قرار دارد. این به معنای بیرون شدن از دستورات شرع اسلام است. اسلام خلوت کردن زنان و مردان نامحرم را حرام کرده است، لذا هر زنی که به محیط بیگانه می رود حتما باید همراه مردی باشد که محرم وی به حساب میاید. به همین ترتیب مردان نیز اجازه هم نشینی با زنان بیگانه را ندارند‌. نفر سوم در این نوع خلوتکده شیطان می باشد که از وی جز بدی به انسان نمی رسد.

این عالم اهل سنت با اشاره به مضرات فضای مجازی متذکر شد: در گذشته دام های شیطانی در فضای حقیقی پهن می شدند و امکان دیدن و فرصت بازدارندگی فراهم بود، اما اکنون فضای مجازی در میان است و دام های در این مکان وسیع گسترده می شوند که قابلیت دیده شدن و مدیریت به موقع ندارند. چه بسیار فیلم هایی در این فضا به نمایش در می ایند و چه بسیار تصاویر خصوصی زنان و بانوان ما در حجم وسیعی در داخل آن دست به دست می شوند. اینها امکاناتی هستند که آبروی شخص را به بازی می گیرند.

آخوند کر امکانات مناسب فضای مجازی و اینترنت را برای پیشرفت انسان مناسب دانست و خاطر نشان ساخت: کانال های مفیدی در فضای مجازی موجود هستند که باعث افزایش معلومات انسان می شوند، ولی از سوی دیگر اینترنت امکان مراوادات خارج از حدود را نیز می دهد که باید از آن پرهیز نمود. زنا عملی است که اسلام آنرا تحریم می کند. خلوت کردن زنان و مردان تحت هر شرایط، چه حضوری و تصویری حرام می باشد. هر نوع ارتباطی که به عمل زنا نزدیک باشد، لابد از آن خودداری ورزید‌. هر اندازه هم که به خود اطمینان داشته باشیم نزدیکی به منطقه ممنوعه تبعات زیانباری را به همراه خواهد داشت.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن همچنین گفت: رویدادهای منسوخی همچون روز ولنتاین در میان مسلمانان جایی ندارد. فرستادن پیام تبریک در این شایسته زن و مرد مسلمان نیست و در این روز حتی نباید برای فرزندان و افراد خانواده خود هم پیام تبریک بفرستیم. در تقویم اسلامی روزهای مقدس و مبارک زیاد هستند و باید به جای تکریم ایام مذاهب غیر اسلامی، به مقدسات اسلامی خودمان اهمیت قائل شویم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن