مذاهب و خطبه ها

نماز جمعه روز استجابت دعا است

آوای سنت: نماز جمعه ۲۵ بممن ۱۳۹۸ شهر مشهد ریزه با حضور مردم مومن و و متدین به امامت مولانا عبدالکریم علی بائی امام جمعه این شهر اقامه شد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت ، مولانا غلامرسول جوهرچی ، امام جمعه روستای استای بعنوان سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه مسجد جامع احناف شهر مشهد ریزه ضمن تاکید بر اهمیت نماز جمعه ، روز جمعه را عید مسلمین، جامع الجماعات و روز استجابت دعا دانست و گفت علت اینکه در این فریضه بزرگ الهی بی رغبت و بی اهمیت هستیم ندانستن ارزش و فضایل نمازجمعه است.

وی افزود: امروزه در خیلی از کشورها مردم برای رفتن به نمازجمعه با محدودیت مواجه هستند و از حضور انها ممانعت می شود. همانگونه که می دانید در برخی از کشورها، امت دین الهی برای رفتن به نماز جمعه با ممانعت مخالفان اسلام مواجه شده و با گلوله از آنها استقبال می شود.

وی اولین و بزرگترین گناه را شرک به خداوند متعال خواند و اظهار داشت: شرک گناهی نابخشودنی است. باریتعالی در اینباره فرمایش می دارد، اگر از گناهان بزرگ پرهیز کنید، گناهان کوچک شما را می آمرزم و شما را به مقام کریمانه که همانا جنت است داخل می کنم .

مولانا جوهرچی با استناد به ایات و روایات، قتل و آدم کشی را از گناهان کبیره دانست و یاد آور شد: غضب و لعنت خداوند یکتا مسحق کسی است که انسان بی گناهی را به قتل برساند. امروز قبح گناه ادم کشی از بین رفته است و حتی افرادی خودشان را به قتل رسانده و حلق اویز می کنند.

خطیب نماز جمعه مشهد ریزه با اشاره به ایه ( و تاکلون التراث اکلا لما ) خوردن مال مردم به ناحق را از جمله گناهان کبیره برشمرد و تاکید کرد : ندادن میراث به دختر و خواهر و ضایع کردن حق آنها گناه بزرگی است و متاسفانه خوردن حق مردم در جامعه عام شده است. طبق احادیث پیامبر حق الناس با خواندن نماز و روزه گرفتن و حج رفتن بخشیده نمی شود و باید برای بخشیده شدن ان از صاحب حق حلالیت طلبیده شود.
امام جمعه روستای استای در بخش پایانی صحبتهایش صله رحم را مهم برشمرد و خاطر نشان ساخت: بیشتر دلخوری ها و قهرهای امروزی به خاطر مال دنیا و بین خویشاوندان است. اگر کسی بیش از سه روز از کسی کینه در دل داشته و قهر باشد، ایمانش به خطر می افتد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن