اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی
موضوعات داغ

در حاشیه توهین یک معلم به خلفای راشدین

ضرورت برخورد قانونی با توهین کنندگان به باورهای جامعه

آوای سنت: انتشار فایل صوتی یکی از معلمان بخش گله دار در استان فارس درباره وقایع صدر اسلام بار دیگر احساسات اهل سنت و جماعت را جریحه دار کرد.

بر اساس فایل صوتی منتشر شده از یک خانم معلم،وی در توضیح وقایع صدر اسلام و بویژه دوره خلفای راشدین رضی الله عنهم اجمعین از عبارت های سخیفی استفاده می کند.استفاده از یک تعبیر نامناسب برای وفات خلیفه اول حضرت ابوبکر صدیق رضی الله عنه،نقطه اوج توهین های این معلم بوده است.

بر اساس بررسی های انجام شده این فایل در قالب آموزش مجازی و آن لاین دروس انجام شده و فایل صوتی آن بدینوسیله در اختیار عموم قرار گرفته است.

البته بنظر می رسد معلم مذکور صرفا در حال قرائت و توضیح مطالبی از کتاب درسی است.اگر این گونه باشد مشکل بزرگتری بنام محتوای کتب درسی مطرح می گردد.مساله ای که بارها توسط علما و فعالان اهل سنت به آن اشاره شده است.

بدنبال انتشار این فایل، اقشار مختلف مردم منطقه و شورای ائمه جمعه اهل سنت گله دار با اعتراض به این اقدام از نهادهای نظارتی خواستار رسیدگی به این موضوع شده اند.شورای ائمه جمعه اهل سنت منطقه در این زمینه مراتب اعتراض و شکایت خود را به دفتر مقام معظم رهبری در امور اهل سنت ، نهادهای امینتی و آموزش و پرورش منطقه تقدیم کرده خواستار برخورد با این موضوع شدند.

رئیس آموزش و پرورش منطقه در واکنش به این جریانات با انتشار یک فایل صوتی، ضمن عذرخواهی از مردم منطقه بر رسیدگی جدی به این موضوع تاکید کرد.

یکی از خلاء های مشهود قانونی در کشور ما مجازات عینی و قانونی افرادی است که به عقاید و باورهای دیگر هموطنان خود توهین می کنند. در این زمینه در اواخر مجلس دهم قانونی تحت عنوان ممنوعیت توهین به عقاید اقوام و اقلیت های ساکن کشور به تصویب رسید.اما در حیطه عمل نواقصی در جهت نهادینه شدن ممنوعیت توهین به عقاید دیگران در جامعه ما وجود دارد.

جامعه ایرانی یک جامعه متکثر و از جهت نژادی و عقیدتی متنوع است.با علم به این تنوع مسئولان ارشد نظام همواره تاکید دارند که از توهین به عقاید اقوام و مذاهب ساکن کشور خودداری شود.رهبری انقلاب در این زمینه فتوای صریحی صادر کرده و توهین به عقاید و باورهای اهل سنت را حرام اعلام کرده اند.

بنظر می رسد در بدنه جامعه، برخی از افراد متوجه شرایط حساس جامعه نیستند.مواردی مثل این قبیل توهین ها زمینه های واگرایی را در جامعه تشدید کرده و دلسردی بخش های مختلف جامعه نسبت به این سرزمین را افزایش خواهد داد.

بنابراین مراقب باشیم با دست خود تیشه به ریشه انسجام و همگرایی ملی نزنیم!

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن