اهل سنت ایرانعمومی

شناخت و آگاهی لازمه عبور از فتنه ها

امام‌جمعه پاوه: راه عبور از فتنه های عصر حاضر، تمسک به قرآن و حرکتِ با بصیرت است

آوای سنت : ماموستا ملا قادر قادری در حاشیه کلاس تفسیر سه‌شنبه‌شب مورخه ۹۸/۷/۲۳ مسجد قباء پاوه، ضمن خوش‌آمد گویی و تشکر از حضور گرم حضار گفتند: از اینکه در این دنیای پرآشوب و فتنه خداوند توفیق داده لحظاتی کوتاه از عمر خود را در خدمت قرآن باشیم، شاکر پروردگار هستم.

حاج ماموستا قادری در حاشیه کلاس هفتگی تفسیر خود در مسجد قباء پاوه گفتند: چاره عبور از این دوره پراز فنته و آشوب را بازگشت به قرآن دانستند و گفتند: حضرت علی می‌فرمایند: شخصاً از پیامبر اسلام(ص) شنیدم که فرمودند: در آینده فتنه‌هایی ظهور خواهند کرد؛ عرض کردند راه و چارۀ نجات از آن فتنه‌ها چیست؟ حضرت فرمودند: تمسک به قرآن و حرکت با بصیرت است؛ زیرا قرآن حافظ و نگهبان و پاسدار و سپر انسان مؤمن است.

ایشان به اهمیت شناخت اشاره نمودند و گفتند: شناخت مسئله مهمی است و قلم‌ به‌دستان و تحلیلگران مختلف در جهت بصیرت دادن به مردم به بیان شناخت و معرفت آن پرداخته‌اند.

ماموستا قادری گفتند: ما کردها در سیاست، عقلانیت، بهداشت، شهامت، پوشش و فرهنگ از بسیاری از اقوام دیگر جلوتر هستیم، اما باوجوداین خصوصیات یک مشکل داریم که دیگران این مشکل را ندارند و آن این است اول کار می‌کنیم و سپس فکر می‌کنیم و متأسفانه نه ما و نه علما، معلمان و سیاسیون قبل از ما هم نتوانسته‌ایم این مشکل را حل کنیم.

امام‌جمعه پاوه با اشاره به اینکه قرآن کریم جمعیت انسان‌ها را از حیث عقیده به سه گروه مؤمن، کافر و منافق تقسیم می‌کند خاطرنشان کردند: خطر منافقان از کفار برای مسلمانان بیشتر است زیرا این گروه در میان مسلمانان هستند، به مسجد می‌روند، نماز می‌خوانند، اما به اسلام ایمان ندارند و عبادت را وسیله‌ای برای حفظ خود، اموال، مقام و مسئولیتشان قرار می‌دهند.

ایشان به عصر پیچیده امروزی اشاره کردند و گفتند: متأسفانه این روزها در موضوع ترکیه می بینیم و می شنویم که هر گروه، حزب و کشوری از یکی از طرفیق درگیری حمایت می کنند و برخی هم برخوردهای سیاسی و مصلحتی با موضوع دارند، و در این اوضاع نابسامان حفظ هشیاری بسیار ضرورت دارد.

ماموستا قادری چاره عبور از این دوره پراز فنته و آشوب را بازگشت به قرآن دانستند و گفتند: حضرت علی می‌فرمایند: شخصاً از پیامبر اسلام(ص) شنیدم که فرمودند: در آینده فتنه‌هایی ظهور خواهند کرد؛ عرض کردند راه و چارۀ نجات از آن فتنه‌ها چیست؟ حضرت فرمودند: تمسک به قرآن و حرکت با بصیرت است؛ زیرا قرآن حافظ و نگهبان و پاسدار و سپر انسان مؤمن است.

امام‌جمعۀ پاوه در ادامه به دستگیری روح‌الله زم مدیر شبکه آمد نیوز توسط اطلاعات سپاه پاسداران اشاره و این اقدام را قابل تقدیر دانستند و گفتند: از نیروهای محترم اطلاعات سپاه پاسداران به خاطر این اقدام تقدیر و تشکر کرده و به آنان آفرین می‌گویم.

ایشان بابیان اینکه آمریکا و کشورهای غربی نسبت به مسلمانان ظلم روا می‌دارند، خاطرنشان کردند: گوستاولوبون صاحب کتاب تاریخ تمدن اسلامی می‌گوید: اگر مسلمانان به اروپا نمی‌آمدند اروپا تا ۵۰۰ سال دیگر از خواب بیدار نمی‌شد؛ اما امروز شاهدیم آمریکا و غرب برای آنکه سلاح‌هایشان به فروش برسد و ذخایر ما را مفت و مجانی تصاحب کنند به ما مسلمانان فشار آورده‌اند و هرکدام به‌نوعی دارند از ما سوءاستفاده می‌کنند.

ایشان افزودند: امیدواریم خداوند تبارک‌وتعالی مسئولان دولت‌های اسلامی را توفیق دهد به فکر ملت‌های گرفتار باشند و به مردم مسلمان توفیق عطا فرماید از خواب غفلت بیدار شوند تا بیشتر از این به ما ظلم روا داشته نشود و از سلطۀ دولت‌های استعمارگر و تروریست‌های فکری و اقتصادی رهایی یابیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن