اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

دوری از فرائض و واجبات عامل بروز مشکلات کنونی دنیای اسلام

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت بندرترکمن مشکلات دنیای اسلام را نتیجه دوری از فرایض و واجبات دانست.

به گزارش خبرنگار آوای سنت مردم مومن و دینمدار بندرترکمن پس از چندین ماه انتظار شاهد برپایی مراسم نماز جمعه در مسجد جامع قبا(ی) این شهر بودند.

عبدالرحمان آخوند در بیانات پیش از خطبه های این هفته، در سخنانی با برشمردن اهمیت ایمان و عمل صالح در طول زندگی گفت: بزرگترین افتخار برای فرد مسلمان،ایمان وی است که باید با انجام عمل صالح آن را تقویت نماید، اما روی آوردن به کارهای خلاف شرع روشنایی نور ایمان را کاهش می دهد.

وی افزود: بهترین عمل در نزد خدای متعال ایمال به باریتعالی و رسول برحق اوست. پس باید این نعمت و سرمایه ارزشمند را قدر بشماریم. هر شخصی که از ایمان کامل برخوردار باشد، اعمالش بیشتر و بهتر جلوه پیدا می کند.

آخوند کر یکی از مهمترین نگرانی های امروز جوامع مسلمان را سستی در ادای فریضه نماز و روزه خواند و اظهار داشت: شهادت این گونه افراد از نظر دین فاقذ ارزش است. هر عملی که از انسان به ثبت برسد،اثرش را در قلب وی برجای می گذارد. قلب تیره و مکدر در نتیجه اعمالی مانند کفر ورزی، حرام خواری، تهمت و غیبت حاصل می گردد.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن افزود: اختلافات کنونی ممالک اسلامی نتیجه کینه و کدورت هایی است که از مسلمانان سر می زند. خدای متعال تاکید بر انجام عمل فرض و مستحب کرده است که غفلت درباره آنها عواقب زیانباری به دنبال دارد. برای اشخاص ضعیف النفس دوری از منکرات دشوار شده است و این گونه اشخاص نمی توانند براحتی از بدی ها و زشتی ها اجتناب ورزند.

آخوند کر پرداخت زکات را جزو اعمال واجب برشمرد و تصریح کرد: هرگز نباید با بهانه های واهی در عمل به فرایض و واجبات کوتاهی نشان دهیم. بسیاری هستند که خود را مسلمان واقعی و در داخل دایره اسلامی می شمارند، اما نماز پنج وقت را نمی خوانند و از انجام این فریضه مهم سرباز می زنند.

این عالم اهل سنت ادامه داد: اصلاح جامعه در گرو پایبندی به فرایض قرار دارد. تمام اشخاصی که با روی آوردن به کارهای ناپسند بعنوان ازاذل و اوباش شناخته می‌شوند از صف نماز و از قرآن و اعمل نیک دور هستند. هر کسی که با نماز و قرآن بیگانه باشد، فرصت و یادگیری و اصلاح نفس را نیز پیدا نخواهد کرد.

نمازی که برپا می داریم در مقایسه با نماز اصحاب و بزرگان دین پر از ایراد و اشکال است با این حال پاداشی که خدای متعال به بنده اش می بخشد بی مقدار. و غیرقابل شمارش است.

آخوند کر در پایان تاکید کرد: آنچه که امروز به نام ویروس کرونا جوامع را تهدید می کند در واقع هشداری از جانب الله متعال به همه بشریت می باشد. با توکل و اسباب می توان از این آزمایش مهم سربلند بیرون آمد. اعمال ما در آن حد نیستند که بتوانیم ادعایی داشته باشیم، ولی توانایی آن را داریم که رو به سوی خدای متعال تضرع و زاری کرده و از درگاهش استغفار طلب نماییم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن