اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

دولت هوای اقشار محروم را در روزهای کرونایی داشته باشد

آوای سنت: امام جمعه مشهد ریزه خواستار حمایت دولت از خانواده‌های بی بضاعت و مصیبت دیده در دوران درگیری جامعه با بیماری کرونا شد.

به گزارش آوای سنت مولانا عبدالکریم علی بائی در گفتگو با خبرنگار ما با دعوت از مردم بر دقت بیشتر در رعایت نکات بهداشتی و همکاری با مسئولین بهداشت جامعه گفت: در شرایطی که ویروس کرونا کماکان جان انسان ها را تهدید می کند، بر همه لازم و ضروری است که برای حفظ سلامتی خود و سایر هموطنان مسائل، دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی سازمان های مربوطه را به طور کامل رعایت نمایند.

وی افزود: مهمترین نکته در بحث بیماری کووید- ۱۹ رعایت دستوراتی است که توسط متخصصان به مردم ابلاغ می شود. این نکات الزاما در مورد افراد بیمار نبوده و تمام آحاد جامعه را در برمی گیرند. برخی به اشتباه چنین تصور می کنند که کرونا تنها جان افرادی را تهدید می کند که سابقه ابتلا به بیماری‌های دیگر را دارند، اما تجربه ثابت کرده است که همه افراد در معرض خطر جدی قرار دارند و نمی توان استثنا قائل شد.
نظافت دست، زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی سه عامل مهمی هستند که می توان با رعایت آنها از بیماری کووید- ۱۹ به دور ماند.

مولانا علی بائی با انتقاد از برخی عیوب در جامعه اظهار داشت: ویروس کرونا باعث شده است تا زندگی ما انسان ها تا حد زیادی شبیه به یکدیگر شود. اکثر مردم به زدن ماسک عادت کرده اند و عموما به بهداشت فردی اهمیت داده می شود. لیکن آنچه که می تواند ویروس کرونا را همچنان فعال نگه دارد، عدم رعایت دقیق فاصله گذاری اجتماعی است که در این زمینه ضعف های عمده ای به چشم می خورد.

امام جمعه مشهد ریزه علاقه افراد به تجمعات اجتماعی را از عوامل تاثیرگذار در انتقال بیماری دانست و تاکید کرد: در کشور ما به دلیل مراواداتی که از گذشته وجود دارد و میل به ارتباط نزدیک با بستگان، زنجیره انتقال بیماری‌ را تداوم بخشیده است. لذا همچنانکه در مواجهه با عموم خود را ملزم به رعایت پروتکل ها می دانیم، می بایست در دیدار با بستگان نیز نکات را به دقت رعایت کنیم تا مراودات نزدیک باعث انتقال بیماری نشود.
خصوصا برگزاری مراسمات عزا و عروسی که متاسفانه دو عامل انتقال بیماری فراگیر کرونا طی ماه های گذشته بوده اند.

این عالم اهل سنت به نقل از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه واله وسلم عنوان نمود: هیچ ضرری در اسلام وجود ندارد که بخواهد به دیگران آسیب برساند.

بنده از همه کسانی که احتمال می دهند به بیماری کرونا مبتلا هستند، خواهشمندم که ضمن اطمینان از این مسئله، قرنطینه را جدی گرفته و از ارتباط با سایر افراد خانواده خودداری کنند. احوال دیگران نیز نوعی حق الناس است که اگر ساده بگیریم بر گردن ما باقی می‌ماند.

مدرس حوزه علمیه خیرآباد تایباد دغدغه معیشتی اقشار را از عمده ترین مشکلات برشمرد و یادآور شد: این نگرانی عاملی است که مردم نتوانند ان طور که باید و شاید نکات بهداشتی را رعایت کنند. انسان ها ذاتا دغدغه معیشت را با خود همراه می بینند و علی الخصوص سرپرستان خانواده که وظیفه تامین مایحتاج روزمره فرزندان شان را دارند، خود را موظف به انجام امورات روزانه تحت هر شرایطی می دانند.

مولانا علی بائی خاطر نشان ساخت: از دولتمردان انتظار می رود در جهت رفع دغدغه های معیشتی مردم تلاش بیشتری بخرج دهند. شناسایی خانواده های ضعیفی که با کرونا درگیر بوده و رساندن بسته های معیشتی به این اقشار می تواند موجبات التیام خاطر شان را فراهم سازد.

خانواده ای که در نتیجه کرونا دچار مصیبت شده و با این درد دست و پنجه نرم می کنند، نیاز مبرم به حمایت از سوی مسئولان دارند.
با توکل بر خداوند متعال، تلاوت قرآن کریم، اذکار، استغفار، پایبندی بر نمازهای یومیه و بکار بستن اسباب ظاهری می توانیم زنجیره انتقال کرونا را قطع کرده و از این امتحان بزرگ سربلند خارج شویم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن