اهل سنت ایرانعمومی

رئیس شورای عالی مدارس اهل سنت جنوب: نماز عید قربان اقامه نمی شود

آوای اسلام: مدیر مجتمع دینی صدرالاسلام از عدم برگزاری نماز عید قربان در عیدگاه های استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت شیخ عبدالجلیل قتالی طی گفتگوی تلفنی با خبرنگار ما ضمن بیان اینکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هرمزگان هنوز به کاهش مطلوب نرسیده است، گفت: علی رغم تعطیلی مساجد در ایام ماه روزه و برگزار نشدن نماز عید فطر، تعداد مبتلایان در هرمزگان همچنان بالا است و تحت این شرایط برگزاری نماز عید قربان در هیچ یک از عیدگاه های هرمزگان برگزار نخواهد شد.

وی با یادآوری اینکه مدت مدیدی از تعطیلی برگزاری نماز جمعه در خطه جنوب می گذرد، افزود: فرا رسیدن اعیاد و مناسبت های دینی همیشه باعث بیداری امید و انگیزه بیشتر در میان مردم شده است، اما متاسفانه ویروس کرونا حد و مرز نمی شناسد و از این رو چاره ای جز رعایت پروتکل های بهداشتی نخواهیم داشت.

شیخ قتالی عید قربان را مظهر بندگی به درگاه خداوند متعال و رهایی نفس از بند شیطان خواند و اظهار داشت: این یک عید متفاوت برای همه مسلمانان و امتحانی بزرگ در پیشگاه باریتعالی است و باید بیاد داشته باشیم که هیچ عاملی نمی تواند ذره ای از ارزش های مقدس این عید عظمی را در نزد مومنین بکاهد.

رئیس شورای عالی مدارس اهل سنت و جماعت برگزاری مراسم ذبح در میان اهل سنت جنوب را یک سنت موکده خواند و ادامه داد: نباید اشتباه دید و بازدیدهای عید فطر در ایام عید قربان نیز تکرار شود. از سوی دیگر نمی توان مردم را به ماندن تمام مدت در خانه ها مجبور کرد، از این رو استفاده از ماسک مطمئن ترین روش برای جلوگیری از انتقال ویروس به سایر افراد جامعه است.

این عالم اهل سنت پیک دوم کرونا در هرمزگان را مانع از روابط نزدیک مردم با یکدیگر دانست و عنوان نمود: علی رغم طولانی شدن ماندگاری ویروس کرونا در کشور، در حال حاضر نا چاره ای جز رعایت نکات بهداشتی نداریم، اما بنده به شخصه امیدوارم با کشف واکسن کرونا، این بیماری منحوس بزودی از روی کره خاکی پاک شود.

شیخ قتالی با اشاره به کاهش چشمگیر برگزاری مراسمات عزا و عروسی تاکید کرد: دین اسلام به عنوان دین برتر در میان ادیان سفارش ویژه ای در خصوص سلامتی انسان ها دارد و اگر قرار است اجرای یک سنت و یا آئین جان مردم را به خطر بیاندازد، باید از انجام آن خودداری ورزید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن