اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

رعایت پروتکل های بهداشتی وظیفه ای شرعی

کرونای انگلیسی توسط مردم جدی گرفته نشده است

آوای سنت : مولوی عبدالصمد دامنی گفت: جهت پیشگیری از انتقال گسترده زنجیره ویروس کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی توسط هر فرد وظیفه شرعی محسوب شده و واجب است.

مولوی عبدالصمد دامنی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در طی گفتگویی بیان کرد: با توجه به شیوع جدید کرونا به همه شهروندان ایرانشهری توصیه می شود از بیرون رفتن غیر ضروری از خانه هایشان اجتناب کنند و از حضور در اجتماعات به صورت‌ جدی بپرهیزند.

وی افزود: در دوران شیوع ویروس منحوس کرونای انگلیسی استفاده از ماسک واجب بوده و با توجه به قرار گرفتن ایرانشهر در وضعیت نارنجی شهروندان عزیز این شهرستان بدون ماسک در مساجد و مکان های عمومی حضور پیدا نکنند.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر تصریح کرد: به نماز گزاران ایرانشهری توصیه می شود زمانی که برای نماز جماعت در مساجد حضور می یابند، باید حتما تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت و عمل به قوانین و اصول بهداشتی را وظیفه شرعی خود بدانند و طوری احتیاط کنند که زمان برگزاری نمازها را به حداقل رسانده و بعد از اتمام آن از ایجاد تجمع خودداری کنند.

وی اضافه کرد: نمازگزارنی که مقید به شرکت در نماز جماعت هستند سنت های قبل و بعد از آن را در منازل به جا آورند و تا حد امکان فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

این خطیب جمعه عنوان کرد: مردم در مساجد باید با فاصله یک متری از یکدیگر به اقامه نماز بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما عشق و ارادت به حضرت محمد (ص) را داریم و اگر بخواهیم وظایف مسلمانی خود را به خوبی انجام دهیم باید به رهنمودهای آن پیامبر عمل کرده و دستورات بهداشتی را در خصوص بیماری کرونا اجرایی کنیم و نباید اجازه دهیم که این ویروس گسترش پیدا کند.

دامنی گفت: ویروس کرونا یک امتحان الهی بوده و باید ما با تبعیت کردن از دستورات اسلامی که همان بهداشت فردی است، باید سرافراز از این آزمون بیرون بیاییم و به توصیه‌های مسئولین عزیز کشور گوش فرا بدهیم و اجازه ندهیم این ویروس گسترش پیدا کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن