اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی
موضوعات داغ

روایت وارونه یک رویداد

مراقب وارونه سازیهای مجازی باشیم

آوای سنت : در روز گذشته انتشار یک ویدئو از یک مرغ فروشی زنده در نیکشهر، باعث بروز یک جنجال رسانه ای کاملا وارونه در زمینه یک رویداد شد.

در ویدئوی منتشر شده عنوان شده است که مردم نیکشهر در استان سیستان و بلوچستان با هجوم به یک مرغداری، مرغهای این مرغداری را به غارت بردند.جریان سازان این دروغ پردازی ، برای باور پذیری بیشتر ادعای خود، این رویداد را به مساله کمبود مرغ در مناطق مختلف کشور ارتباط دادند.

افرادی که اقدام به این عمل سخیف کردند، قطعا هیچ آشنایی با فرهنگ غنی اسلامی و تاریخی مردم مسلمان این بخش از کشورمان ندارند.

مردم شریف نیکشهر از نظر رعایت اصول و قواعد شرعی زبانزد خاص و عام هستند.در این زمینه هر چند در ماههای گذشته ،مشکلات کمر شکن اقتصادی طاقت مردم این بلاد و سایر بخش های کشور را تنگ کرده است اما هیچ یک از این موارد باعث نمی شود که مردم اقدام به غارت اموال یک فرد دیگر بکنند.

واقعیت ماجرای این ویدئو این است که در بخش هایی از استان سیستان و بلوچستان مردم به دلایل مختلف بجای مصرف گوشت مرغ کشتار صنعتی، تمایل دارند که مرغ مورد نیاز خود را بصورت زنده خریداری کرده و بدست خود ذبح نمایند.در این مورد نیز این مرغ فروش محترم برای رعایت حال مردم، اقدام به فروش ارزان مرغ کرده است.این اقدام با استقبال مردم مواجه شده و تصاویر منتشر شده را خلق کرده است.

درس این رویداد و برخی از حوادث مشابه دیگر این است که هر روایتی را از وقایع در فضای مجازی باور نکنیم.جنگ امروز در فضای مجازی جنگ روایت هاست.باید هوشیار باشیم و در دام روایت های مغرضانه قرار نگیریم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن