اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

زندگینامه مولانا عبدالعزیز سعیدی عالم شاخص تربت جام

آوای سنت : مولانا عبدالعزیز سعیدی فرزند حاج آخوند ملا ابراهیم متولد ۱۳۱۷ زاده روستای دولت آباد از توابع شهرستان تربت جام بودند.

ایشان تحصیلات ابتدایی دینی را نزد پدر بزرگوارشان سپری نمود و سپس در سال ۱۳۳۲ راهی شهرستان تربت جام شده و در مدرسه دینی احمدیه مزار فائض الانوار شیخ الاسلام احمد جام دروس مقدمات را در این حوزه گذراند.

مولانا سعیدی در سال ۱۳۳۶ راهی شهرستان سرخس شده و در حوزه علمیه ی روستای پدعلی نزد مرحوم مولانا شمس الدین مدرس احمدی به ادامه تحصیل پرداخت.
این عالم برحسته اهل سنت کشور بعد از گذشت ۳ سال با مشورت استاد گرانقدرش به همراه بهترین یار و دوست عزیزش مرحوم مولانا عبدالباقی رسولی در سال ۱۳۳۹ جهت کامل کردن تحصیلات حوزوی و فیض بردن از محضر علمای گرانقدر، به کشور پاکستان رفته و به مدت ۵ سال با امکانات محدود و دوری از وطن از محضر اساتیدی همچون، همچون مولانا موسی خان، مولانا سلیم الله خان، مولانا محمد شفیع عثمانی، مولانا سحبان محمود، مولانا محمد عاشق الهی، مولانا رعایت الله، مولانا شمس الحق و مولانا محمود صاحب کسب فیض نمود. ایشان همچنین دو دوره تفسیر را در محضر مولانا عبدالله درخواستی و مولانا غلام الله خان گذرانده و در سال ۱۳۴۴ هجری شمسی به وطن بازگشت.

ایشان به مدت ۱۵سال در راه تعلیم و تربیت در مناطق مختلف شهرستان تربت جام همت گماشت و پس از آن به مدت ۴۰ سال واعظ و خطیب نماز جمعه شهر احمد آباد صولت بود. مولانا سعیدی نهایتا روز جمعه مورخ ۱۳۹۹/۰۱/۲۲ بعد از نماز مغرب بعد از یک دوره طولانی تحمل بیماری به علت کهولت سن لبیک گویان به دیار حق شتافت. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن