اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

سازش با اسرائیل صهیونیست ها را جسورتر می کند

امام جمعه اسدیه نسبت به عواقب سازش با اسرائیل هشدار داد

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت اسدیه در خراسان جنوبی عادی سازی روابط مسلمانان با اسرائیل را باعث جسورتر شدن صهیونیست ها در اقدام علیه مردم مظلوم فلسطین توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت مولوی سید احمد عبداللهی طی بیاناتی، مهربانی و رحمت را از صفات پیامبر و اصحاب ایشان دانست و با تاکید بر لزوم گسترش این صفات در جامعه امروزی گفت: همان طور که نبی مکرم اسلام و یاران ایشان در مقابل کفار سرسخت و در بین خود مهربان بودند، مسلمانان هم باید به همین صفت متصف باشند. لازم است که مسلمانان غیرت اسلامی خود را حمع کرده و با توکل بر خدا و ایمان به وعده های الهی در برابر ظالمان ایستادگی کنند.

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم فرمایش می دارد، مسلمانان نسبت به یکدیگر حکم اجزای یک ساختمان و بنا را دارند، باید همدیگر را حمایت کنند نه این که در کنار ظالم قرار بگیرند.

مولوی عبداللهی در ادامه ضمن نکوهش عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل افزود: امروز بر کسی جنایات وحشیانه اسرائیل نسبت به مردم فلسطین پوشیده نیست و همه دنیا از اهانت آنها نسبت به مسجد الاقصی آگاهی دارند. در چنین شرایطی اقدام دولت های امارات و بحرین درعادی سازی روابط با صهیونیست‌های غاصب، یک عمل زشت و ناپسند است و مسلمانان عالم را سخت ناراحت و آزرده می کند.

 حاکمان امارات و بحرین باید بدانند که این حرکت آنها حکام صهیونیست را در ظلم شان علیه مسلمانان جسورتر می‌کند. امروز غیرت و عزت مسلمانان درباره قضیه فلسطین در معرض آزمایش و امتحان قرار دارد.هرگونه اظهار عجز در مقابل زورگویان باعث می شود که خوی درندگی آنها بیشتر تحریک شود و مسلمانان را مورد تاخت و تاز قرار بدهند.در چنین شرایطی هشتاد سال تحمل رنج، مرارت، شکنجه و فشار وارد آمده بر ملت مظلوم فلسطین به فراموشی سپرده خواهد شد.

وی با اشاره به موج جدید کرونا در کشور نمازگزاران را به انجام دقت در بکارگیری پروتکل های بهداشتی کرد و تصریح نمود: همه مردم باید با رعایت پروتکل های بهداشتی ابتلا به این بیماری را به حداقل برسانند، زیرا رعایت کردن نکات بهداشتی بعد از ابتلا به بیماری، بی نتیجه خواهد بود.

امام جمعه اهل سنت اسدیه دقت مضاعف در بهداشتی دانش آموزان را از اولویت مهم در زندگی امروزی خواند و عنوان نمود: در مسائل دینی، اجتماعی و فردی باید اولویت ها را در نظر قرار بدهیم. یکی از این مراتب، دستگیری از دانش آموزان نیازمند است که به دلیل تنگدستی قادر به تحصیل در شرایط مناسب نیستند. این قشر از جامعه، قانع به این هستند تا نیازهای ابتدایی آنها برآورده شود. در همه ما این توانمندی وجود دارد که با شناسایی خانواده های بی بضاعت اطراف محیط زندگی خود از فرزندان آنها دستگیری نماییم. ترتیبی دهیم که آنها فرصت نوشتن و یادگیری را داشته باشند و خود نیز بتوانند در آینده از نیازمندان دستگیری به عمل آورند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن