اهل سنت ایرانعمومی
موضوعات داغ

سرکرده جیش العدل در پاکستان کشته شد

فعالان اهل سنت قربانی معامله های پشت پرده نشوند

آوای سنت : بر اساس اعلام برخی از خبرگزاریهای داخلی و منطقه ای عمر شاهوزهی که از وی به عنوان یکی از سرکردگان گروه جیش العدل نام برده می شود در پاکستان کشته شد.

برخی از رسانه ها کشته شدن وی را به عملیات نیروهای امنیتی ایران نسبت دادند.اما پلیس پاکستان در اظهار نظر رسمی اعلام کرد که عمر شاهوزهی به همراه دو فرزندش توسط نیروهای پلیس ضد تروریسم پاکستان کشته شده است.

بر اساس اعلام رسانه های پاکستان فرد مذکور در شهر تربت پاکستان در دام نیروهای پلیس این کشور گرفتار شده است.

عمر شاهوزهی به اتهام انجام چند عملیات تروریستی و مسلحانه در مناطق جنوب شرق ایران تحت تعقیب بوده است.

برخی از رسانه های داخلی و خارجی کشته شدن شاهوزهی را نتیجه همکاری امنیتی ایران و پاکستان قلمداد کرده اند.

این مورد یک پیام آشکار برای برخی از فعالان ما در خارج از کشور است.متاسفانه برخی از فعالان اهل سنت در کشورهای بیگانه، تحت تاثیر برخی از تحریکهای سیاسی و مذهبی به سمت رویه های خشونت آمیز حرکت می کنند.

این افراد ممکن است در مقطعی در آن کشور بیگانه، مورد حمایت نیز قرار گیرند.اما تجربه نشان داده است که در برخی از موارد در چارچوب معامله های سیاسی که در سطوح کلان بین کشورها انجام می گیرد،این افراد به راحتی فدا می شوند.

تجربه شاهوزهی و تجارب گذشته برای همه فعالان ما یک پیام آشکار دارد.

پیام آشکار این قبیل موارد این است که فعالان ما نباید به حمایت های موقت و زودگذر دولت های بیگانه اعتماد داشته باشند.دولتهای بیگانه تا زمانی که منافع شان ایجاب می کند از فعالان ما استفاده می کنند.اما در یک مقطع به راحتی ما را فدای معامله های سیاسی پشت پرده می کنند.مراقب باشیم قربانی این معامله ها نشویم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن