اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

شرط بهره‌مندی از امداد الهی، عمل است

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: بخشنده بودن الله تعالی نباید ما را در گناه، گستاخ کند؛ خداوند بخشنده و مهربان است، اما شدیدالعقاب هم هست؛ شرط بهره‌مندی از امداد الهی، عمل است و امداد خدا بدون عمل نمی‌آید.

به گزارش آوای سنت از سیستان‌وبلوچستان، شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان روز ۱۸ آبان‌ماه در جمع طلاب دارالعلوم مسجد مکی این شهرستان گفت: امت مسلمان امروزه متأسفانه شعار را جایگزین عمل کرده‌اند، شعارهای ما همه زیباست، اما در عمل فاصله زیادی با آموزه‌های قرآن و سنت رسول‌الله(ص) داریم.

وی بیان کرد: انسان مسلمان، در هر موقعیت و جایگاهی که باشد، باید خود را مورد ارزیابی قرار دهد و ببیند عملکرد او تا چه حد به مسلمان واقعی نزدیک است. ما چه اندازه عمل ما به سنت رسول‌الله(ص) و یاران ایشان شباهت دارد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: اسلام از واژه تسلیم مشتق شده و مسلمان واقعی کسی است که تسلیم امر پروردگار و تابع سنت رسول‌الله(ص) باشد. مسلمان بودن در عمل مشخص می‌شود و کسی را به صرف ادعا، با رسول خدا محشور نمی‌کنند.

وی ادامه داد: کسی که خود را مسلمان می‌داند و در عین حال، گرفتار انواع گناهان کبیره مثل فسق و فجور، سرقت، شرب خمر، زنا، قمار و حتی قتل ناحق می‌شود، مشخص است که دروغ می‌گوید و مسلمانی او تنها یک ادعاست، در حالی که مسلمان، حرف و عملش تفاوت ندارد.

مولوی عبدالحمید اظهار کرد: بخشنده بودن الله تعالی نباید ما را در گناه، گستاخ کند؛ خداوند بخشنده و مهربان است، اما شدیدالعقاب هم هست؛ شرط بهره‌مندی از امداد الهی، عمل است و امداد خدا بدون عمل نمی‌آید.

وی افزود: امت مسلمان باید در اعمال و رفتار خود تغییر ایجاد کند، گناهان کبیره نباید تا این اندازه در سطح جوامع اسلامی شایع شود، این‌گونه اعمال، انسان را گرفتار عذاب الهی می‌کند؛ باید این ندای رسول خدا(ص) در احد، امروز هم در گوش ما طنین‌انداز شود که «الیّ عبادالله؛ ای بندگان خدا، به سوی من برگردید».

این عالم اهل سنت بیان کرد: باید سنت و سیره رسول‌الله(ص) با دقت بیشتری توسط علما بررسی و در سطح جامعه تبلیغ شود تا بیش از پیش، بتوانیم خود را با آموزه‌های آن حضرت مطابقت دهیم. ما باید دین و چگونگی عمل به آن را در زندگی و سیره آن‌حضرت که یک انسان پاک و نمونه بودند و هر قدم و نفس و لحظه‌ زندگی‌اش برای جهانیان درس است، جستجو کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن