اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

شیخ قتالی:وحدت نیازمند تلاش های مستمر است

وحدت مخالفان و موافقان خاص خود را دارد

آوای سنت: خطیب نماز جمعه اهل سنت بندرعباس وحدت را جزو ضرورت های جامعه اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار آوای سنت سید عبدالباعث قتالی درسخنان پیش از خطبه های روز ۱۰ آبان ماه در مسجد جامع اهل سنت بندرعباس گفت: همانگونه که وحدت در میان جامعه اسلامی طرفدار دارد مخالفان سرسختی نیز هستند که با آن عناد و دشمنی دارند. از این رو وحدت نیازمند مراقبت بوده و لازم است برای حفظ و تقویت آن هزینه هایی را در برنامه قرار دهیم.

وی افزود: اسلام دین مهربانی است بنابراین به جای قضاوت کردن و ایجاد ذهنیت منفی داشتن نسبت به افراد جامعه ، می بایست مهربانی را در میان خود تقویت نماییم.زیرا هر چه مردم در خانواده و اجتماع نسبت به یکدیگر عطوفت داشته و مهربان باشد،روال و روند زندگی هم بهتر خواهد بود. اسلام دستور به علم آموزی، کمک به همنوع، گذشت، برادری و ایمان می دهد و این دستورات پایه های مهربانی در جامعه هستند.

شیخ قتالی با تاکید بر اهمیت ماه ربیع الاول ادامه داد: ربیع ماه پراهمیتی برای مسلمانان است، زیرا در این ماه ،میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم اتفاق افتاده است. این ماه فرصت خوبی برای آشنایی با سیرت آن بزرگوارمی باشد و باید میلاد ایشان با برگزاری برنامه های مناسب گرامی داشته شود.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس با بیان این مطلب که هرساله در مسجد جامع اهل سنت بندرعباس جشن میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم برگزار می گردد اظهار داشت: برگزاری این مراسم با شکوه و مردمی بیش از ۱۰۰ سال در این مسجد سابقه داشته و این مسئله اهمیت بالای آن را درنزد مردم مومن و نمازگزار به اثبات می رساند.

شیخ قتالی نامگذاری هفته وحدت را اقدامی بزرگ و مبارک دانست و تاکید کرد: این نامگذاری سبب آشنایی مسلمانان با یکدیگر و نزدیکی مذاهب و تقویت برادری  شده و اختلافات را از مسلمانان دور می کند. هرجامعه ای برای تداوم حیات خود نیازمند وحدت است و جامعه اسلامی نیز این قاعده مستثنی نمی باشد. اما وحدت نیازمند مراقبت است. وحدت همانگونه که طرفداران زیادی دارد مخالفان سرسختی نیز دارد. لذا شایسته است معتقدان به وحدت برای آن هزینه کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن