اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

ضرورت تلاش همگانی برای کاهش خشونت

شیخ قتالی:تفکرات خشونت آمیز برای بشریت مضر است

آوای سنت :خطیب نماز جمعه اهل سنت بندرعباس گفت:روز جهان عاری از خشونت به معنای تلاش همگانی برای صلح جهانی و دور کردن خشونت از تفکرات برای تقویت صلح و امنیت در جهان است.

سید عبدالباعث قتالی در خطبه های نماز جمعه اهل سنت بندرعباس اظهار داشت: اخلاق از نشانه های ایمان است، اخلاق اسلامی یعنی اینکه به سمت خیرخواهی و صلح تمایل داشته باشیم.

وی افزود: اخلاق یعنی به خاطر صلح و زندگی بهتر از برخی حقوق بگذریم و خیرخواه جامعه، دوستان و خانواده باشیم.
خطیب نماز جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: جامعه و خانواده ای پایدار می ماند که افراد در آن به سمت خیرخواهی و صلح تمایل داشته باشند و این مسئله از دستورات اکید اسلام است.
وی ادامه داد: در آستانه روز جهان عاری از خشونت قرارداریم این روز به معنای تلاش همگانی برای صلح جهانی و دور کردن خشونت از تفکرات است چرا که اگر صلح و امنیت باشد قطعا زندگی بهتری در انتظار جامعه انسانی و بشریت خواهد بود.
شیخ قتالی با تاکید بر اینکه طلاب و دانشجویان مسوولیت سنگینی بر دوش دارند، گفت: بیش از چند دهه است بزرگان کشور برای تقویت حوزه و دانشگاه تلاش می کنند، اگر دانشگاه ما علمی باشد و کار پژوهشی در آن صورت گیرد ما در مسیر پیشرفت قرار می گیریم و میراث گرانبهایی برای نسل های آینده به یادگار باقی خواهیم گذاشت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن